| Prosjektspørsmål Har du spørsmål ang. prosjekter i arbeidsloggen kan du stille dem i dette forumet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Hepp, som nevnt i en tidligere tråd så er vi i full gang og renoverer og lager nye terra på Haugaøand Zoo - i den sammenheng lurer jeg på om noen har en ide på hvordan man lager naturlig underlag til diverse bakkelevende slanger, som f.eks flekket pyton og kongepyton (med flere) - det jeg er på jakt etter er jo da hardpakket jord egentlig... Men, hva bruker man og hvordan ?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Sand+torv+vann+hardpakke og tørke? Eller zoomed excavator substrat.
|
|
|
#3 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Kjører du blandingen til Viridoviperia med litt gjørme i, blir det hardt og bra. Fargen på substratet kan du jo variere med hvordan farge du har på sanden du heller i.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Kan eventuelt se om du finner noe leire å blande i, da blir det bra
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Jeg er også interessert i liknende prosjekt...
i mitt tilfelle vil jeg også få til litt "savanne" gress? Hvordan er dette mulig? Da tenker jeg på litt gult, dødt gress som sitter godt nok fast til at klumsete kongepytons kan bevege seg fritt?
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Hvorfor så mye fokus på at det skal være hardpakket? En savanne er et semi arid område med vekster, gress, sansiveria, kaktuser osv. Har man for hardpakket bunnlag vil man ikke kunne få noe til å vokse der.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Sitat:
Var selvsagt leire jeg forsøkte å skrive
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Det er jo greit Frogger - men det er fremdeles forholdsvis hardpakket, noe du ikke klarer med vanlig torv - denne blir veldig løs i toppen når det ikke er veldig fuktig og du regelmessig banker den. Derav lurer jeg jo litt på om det er andre ting å bruke, evt blande med.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Plantasjen selger vanlig blomsterjord, denne blir veldig hard. Jeg kjøpte dette derfra for en stund siden, da de ikke hadde inne tiurtorv. Tror pakken ganske enkelt heter ugjødslet blomsterjord. Denne er det i utgangspunktet mye klumper i, så jeg knuste disse før jeg pakket det hardt i bunnen av terraene. Når den så tørket, ble den helt hard. Altfor hard til mitt bruk, da jeg ville ha noe skorpionene kunne grave i. Men kanskje dette passer til ditt bruk? Denne trenger man jo ikke blande med noe som helst, den ble helt hard av seg selv, så den er vel kanskje den mest arbeidssparende løsningen.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Da sjekker jeg ut ugjødslet blomsterjord
Men, man snakker om å blande med sand.. hvilken type sand ?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kommentarer til "Midd - Div fakta - Hvordan bli kvitt midd" | E.Spider | Kommentarer til faktaarkene | 8 | 10-08-2010 23:54 |
| Hvordan "tvangsfore" en øgle? | Kiwi | Agamer | 15 | 29-11-2008 13:36 |
| "Madeira-øya der de dyrker orkidè'er som om det skulle vært marihuana" | bendick2112 | Reisebrev | 12 | 24-04-2008 13:54 |
| husfluer - hvordan "håndterer" du de? | tommy_tarantula | Fôrdyr | 4 | 11-04-2008 23:57 |
| noen tips om hvordan "fange" min tella? | Juliette | Taranteller | 17 | 03-02-2008 18:59 |