"

Prosjektspørsmål Har du spørsmål ang. prosjekter i arbeidsloggen kan du stille dem i dette forumet.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 11-12-2008, 21:56   #1
Reptilfreak

Soli sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Alder: 25
Meldinger: 387
Blog Entries: 4
Question Leder akvariesilikon varme?

Styrer på med terraet mitt og har laget bakgrunn, og tenker på å ta et tynt lag med akvariesilikon og så et tynt lag med flislim over i bunnen (ganske jevnt lag slik at det er lett å rengjøre det). Eller er det kanskje ikke så lurt å dekke bunnen med flislim?

Men lurer på om noen vet om dette vil ødelegge for varmen fra varmematta under terra?
Soli er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-12-2008, 22:06   #2
Reptilfreak

norway sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
Meldinger: 475
Standard

Tviler på det.på bad osv er det jo varme kabler under flise limet,gir fortsatt varme på gulvet.
kanskje du mister noe av effekten,bare å gå opp noen watt på matta hvis det skulle skje.
men er det ikke lettere å holde det rent hvis det er kun glass i bunn?under sand/bark eller hva du bruker.
norway er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 12-12-2008, 06:48   #3
Reptilfreak

Soli sin avatar

Standard

Ja, der sier du noe, da går det nok helt bra da
Men jo det hadde vært lettere hvis jeg hadde brukt noe slikt, men akkurat nå går hun på hodeputetrekk, midlertidig frem til jeg bestemmer meg for hva jeg skal ha i bunnen Har ikke lyst å ha sand, men har tenkt å ha sånn reptilmatte (Zoo Med Repti Cage Carpet - 40 Gallon - 36IN) eller flislim vil helst ha flislim da
Soli er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-12-2008, 23:38   #4
Senior Member

sofokles sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Akershus...
Alder: 20
Meldinger: 296
Standard

jeg tror det går bra med varmen men tror det vil bli vanskerlig å holde det rent. spesielt med avføring ol.
sofokles er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-12-2008, 01:33   #5
Reptilfreak

Soli sin avatar

Standard

ja, er jo vanskeligere å rengjøre enn bare glass, så jeg får vente til jeg får den reptilmatta jeg har bestilt og se hvordan den er først hvertfall
Soli er offline  
Svar med sitat
Gammel 25-12-2008, 16:40   #6
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
Meldinger: 1,107
Blog Entries: 14
Standard

er helt kanon å bruke fliselim. det har ingenting å si på varmen. eneste som skjer er at det tar lengre tid før varmen kommer opp. tenke deg en varmematte tar ikke lang til den er varm. skal den igjennom fliselim på f.eks 1cm tar det kanskje 10min eller noe.
om ikke annet vil jeg påstå at det er bedre å gjøre det slik pga du får mye mere gjevnere varme.

når man ligger varmekabler på bad har man isopor, så en netting så kabler så støp (noen cm) så flis lim så fliser. så tror du er trygg jeg

du kunne gjerne lagt det til at du hadde isopor under varmematten. trenger ikke mere enn 3 cm eller noe. da vil varmen lede mere oppover og du vil få bedre varme.

mvh tidligere elektrikker
Svar med sitat
Gammel 25-12-2008, 17:48   #7
Reptilfreak

mr.turtle sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Alder: 22
Meldinger: 385
Standard

Som det er sakt så er ikke flislim noe problem å bruke, for det er jo varmekabler på bad osv!
Dette vet jeg med 100% sikkerhet fordi jeg er murer og driver med dette av yrke:- )
mr.turtle er offline  
Svar med sitat
Gammel 25-12-2008, 17:50   #8
Reptilfreak

mr.turtle sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av pisani Vis post
er helt kanon å bruke fliselim. det har ingenting å si på varmen. eneste som skjer er at det tar lengre tid før varmen kommer opp. tenke deg en varmematte tar ikke lang til den er varm. skal den igjennom fliselim på f.eks 1cm tar det kanskje 10min eller noe.
om ikke annet vil jeg påstå at det er bedre å gjøre det slik pga du får mye mere gjevnere varme.

når man ligger varmekabler på bad har man isopor, så en netting så kabler så støp (noen cm) så flis lim så fliser. så tror du er trygg jeg

du kunne gjerne lagt det til at du hadde isopor under varmematten. trenger ikke mere enn 3 cm eller noe. da vil varmen lede mere oppover og du vil få bedre varme.

mvh tidligere elektrikker
Det vanligste er som du sier isolasjon (isopor), armeringsnett, men så kommer støypen, varmekabler, avrettingsmasse, flislim og flis! men uansett så er det ikke noe problem :- )
mr.turtle er offline  
Svar med sitat
Gammel 25-12-2008, 18:44   #9
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
Meldinger: 1,107
Blog Entries: 14
Standard

nåp tenkte jo jeg på terraet da.. er et hus nybygga så bruker man bare isopor på gulv med hønsenetting så kabler så støp
tror ikke et lite terra trenger armering og avrettningsmatte akkuratt
Svar med sitat
Gammel 25-12-2008, 19:17   #10
Reptilfreak

mr.turtle sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av pisani Vis post
nåp tenkte jo jeg på terraet da.. er et hus nybygga så bruker man bare isopor på gulv med hønsenetting så kabler så støp
tror ikke et lite terra trenger armering og avrettningsmatte akkuratt

Det vi mente var at når lim leder varme da, så gjør det iaff det i terraet :- )
mr.turtle er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
varme til tusenbein Nikazo Myriapoder 5 27-10-2008 18:12
Akvariesilikon. Må T ut? Pushead Taranteller 2 14-10-2008 15:24
Varme Olliw Knelere 6 29-03-2007 14:08
Varme myraas Terrarier 2 09-01-2006 05:16
Varme Eggy Terrarier 17 27-12-2005 23:18

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 06:28.