| Prosjektspørsmål Har du spørsmål ang. prosjekter i arbeidsloggen kan du stille dem i dette forumet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 25
|
Styrer på med terraet mitt og har laget bakgrunn, og tenker på å ta et tynt lag med akvariesilikon og så et tynt lag med flislim over i bunnen (ganske jevnt lag slik at det er lett å rengjøre det). Eller er det kanskje ikke så lurt å dekke bunnen med flislim?
![]() Men lurer på om noen vet om dette vil ødelegge for varmen fra varmematta under terra? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
|
Tviler på det.på bad osv er det jo varme kabler under flise limet,gir fortsatt varme på gulvet.
kanskje du mister noe av effekten,bare å gå opp noen watt på matta hvis det skulle skje. men er det ikke lettere å holde det rent hvis det er kun glass i bunn?under sand/bark eller hva du bruker. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 25
|
Ja, der sier du noe, da går det nok helt bra da
Men jo det hadde vært lettere hvis jeg hadde brukt noe slikt, men akkurat nå går hun på hodeputetrekk, midlertidig frem til jeg bestemmer meg for hva jeg skal ha i bunnen Har ikke lyst å ha sand, men har tenkt å ha sånn reptilmatte (Zoo Med Repti Cage Carpet - 40 Gallon - 36IN) eller flislim vil helst ha flislim da
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Akershus...
Alder: 20
|
jeg tror det går bra med varmen men tror det vil bli vanskerlig å holde det rent. spesielt med avføring ol.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
er helt kanon å bruke fliselim. det har ingenting å si på varmen. eneste som skjer er at det tar lengre tid før varmen kommer opp. tenke deg en varmematte tar ikke lang til den er varm. skal den igjennom fliselim på f.eks 1cm tar det kanskje 10min eller noe.
om ikke annet vil jeg påstå at det er bedre å gjøre det slik pga du får mye mere gjevnere varme. når man ligger varmekabler på bad har man isopor, så en netting så kabler så støp (noen cm) så flis lim så fliser. så tror du er trygg jeg ![]() du kunne gjerne lagt det til at du hadde isopor under varmematten. trenger ikke mere enn 3 cm eller noe. da vil varmen lede mere oppover og du vil få bedre varme. mvh tidligere elektrikker
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 22
|
Som det er sakt så er ikke flislim noe problem å bruke, for det er jo varmekabler på bad osv!
Dette vet jeg med 100% sikkerhet fordi jeg er murer og driver med dette av yrke:- ) |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
nåp tenkte jo jeg på terraet da.. er et hus nybygga så bruker man bare isopor på gulv med hønsenetting så kabler så støp
![]() tror ikke et lite terra trenger armering og avrettningsmatte akkuratt
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Det vi mente var at når lim leder varme da, så gjør det iaff det i terraet :- ) |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||