| Prosjektplaner Har du planer om eller lurer du på hvordan du skal komme i gang med prosjektet ditt er dette stedet du skal stille dem. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 25
|
Jeg har kjøpt nytt terra til leopardgekkoen min Spot, målene er 95*40*50cm.
Av denne typen: ![]() Tenkte at jeg vil prøve å lage en bunn til henne og en bakgrunn. Jeg har en plan som høres bra ut i hodet mitt, men vil gjerne ha noen synspunkter fra andre om det høres ut som noe som vil funke i terraet/noe jeg bør gjøre annerledes osv. Kanskje noen har gjort noe lignende å har bilder og tips? Bunn: Tenkte å skjære til isopor, og legge over noen tynne lag med flislim (blir ikke dette litt mykt slik det er litt behagelig for henne å gå på?) og male dette. Vil også at den skal kunne tas inn og ut av terra, slik jeg kan rengjøre den og slik. Bakgrunn: Vil også å lage en bakgrunn til terra med noen hyller og klatremuligheter ikke noe som tar for stor plass av grunnarealet på terra, men for at Spot skal få litt klatremuligheter, og at det ser jo bra ut med en bakgrunn. Vil at også denne skal kunne tas ut og inn så denne tenkte jeg å dele i to feks. og sette borrelåser eller noe på baksiden slik at delene henger fast og ikke faller i hodet på Spot ![]() Tenkte da å bruke isopor skjære ut slik jeg vil ha det, og så ta noen tynne lag husfix over, og male etterpå
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
|
Sitat:
Noen med erfaring med isopor- evt andre typer bunn (ikke sand)?
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Har tenkt litt på at jeg kanskje kan bruke steinheller eller fliser og legge flislim over det kanskje? Dette vet jeg heller ikke hvordan går i fht. varmen, noen som har prøvd dette? Jeg må nok prøve ut litt, for hun må jo få en varm bunn hun kan ligge på for det liker hun, ligger ofte på den varme sida og koser seg ![]() Er dumt å lage en bunn og så få problem med varmen.. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Har nå begynt med terraet og fant ut at bakgrunnen fester jeg bare fast med akvariesilikon for da vet jeg vertfall at det henger der det skal
men har ikke festa bakgrunnen enda da, har begynt å skjære ut litt, men har en del igjen.. Fant også ut at bunnen blir nok ikke av isopor, får finne på noe annet, noe fliser, steinheller eller lignende kanskje Er veldig spent på hvordan dette blir til slutt da dette er den første bakgrunnen jeg lager
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
|
Hei
Jeg har isoportbunn og funker veldig godt. Jeg har varmekabler lagt inni isoporen og har ikke hatt noen problemer med dette enda. Det lille negativet med isoporbunn er å få rengjort det ordentlig. Selv har jeg lagt tørkepapir på avføringsplassen til leopardgekkoene. Med andre ord så er det da lettere å rengjøre igjen. men tar seg ikke så veldig godt ut, siden papiret er hvit og bunnen er grå-aktig. Men det beste er at gekkoene trives og at det ikke blir en bakteriebombe i terrariumet.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
|
Jeg driver også med bakgrunn til leoterrarie. Jeg har tatt noen bilder av prosessen.
De kommer snart. Ta bilder du også. Kjekt å vite at det går an å ha varmekabler i isoporen.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
|
Om du ser på en tråd jeg har laget som heter: "Meg og mine", så ser du bilder.. Har desverre ikke noen bilder unner byggingsfasen, siden det ikke er jeg som har laget terraet. Skal sjekke med han jeg kjøpte det hos om han tok bilder
|
|
|
#8 | ||
|
Reptilfreak
|
Sitat:
jeg har jo ikke bestemt meg skikkelig for bunn enda, så kanskje det blir isopor alikevel da ja, sant som du sier, viktigst at gekkoene har det bra, uten tvil =)Sitat:
Så du har også kommet igang med terra nå ja spennende, gleder meg til bildene da jeg skal prøve å få tatt noen bilder etterhvert jeg, men har ikke kommet så langt på terraet enda, ting tar tid når det gjelder meg men har jo forsåvidt god tid da hun enda står i gammelt terra men skal fikse noen bilder etterhvert
|
||
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva har dere på bunn? | Elvis | Taranteller | 17 | 27-11-2007 20:32 |
| bunn substrat | parahybana_freak | Helse og sykdommer hos reptiler | 2 | 17-08-2007 16:49 |
| Mose bunn | Olliw | Småprat | 7 | 29-06-2007 10:14 |
| bunn til skjeggis | snowy | Agamer | 9 | 03-03-2007 14:17 |
| bunn substrat til leo | cobra_kai | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 29 | 30-01-2007 18:58 |