| Prosjektplaner Har du planer om eller lurer du på hvordan du skal komme i gang med prosjektet ditt er dette stedet du skal stille dem. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
|
Har i dag såvidt startet på bakgrunen til leosen min som jeg skal hente om en ukes tid.
Var i over 8 butikker i dag, men ingen hadde sort akvariesilikon, så det ble noen begrensninger iom at jeg ikke kunne lime de forskjellige delene sammen og sånt. Den ene butikken skulle få inn en sort silikon i morgen som jeg kan bruke, så da får jeg kommet litt videre i morgen. Syns det er ganske vanskelig å vite hvordan jeg skal lage det, men nå er det i alle fall 5 huler på bakkenivå (en av dem er fuktboks), og så blir det en hule på veggen, pluss noe overheng tenker jeg. Er inspirert av Soli og Genetics terrarier og Carl sitt faktablad, men hvordan mitt kommer til å bli seende ut aner jeg ikke. Forøvrig er hele leiligheten full av isoporkuler, og jeg har ikke flere støvsugerposer ![]() Sikkert ikke så lett å få noe ut av bildene, for mye av det som ligger på bakken skal opp på veggen etterhvert. ![]() Nå er det ingenting på bakveggen (og en del av det som er på bakken skal ikke være der), men får se om jeg ikke får noe på plass i morgen ![]() ![]() Isoporen er forresten grå, så ikke bildet som har rare farger..
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
|
Får du til en blanding av Soli, Genetics og Carls bakgrunn så trur jeg du kan være fornøyd!
![]() Hadde ikke Clas Ohlson eller biltema brukende svart akvariesilikon? Vel, lykke til! Blir nok kjempeflott
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Hehehe, ja, da blir jeg fornøyd! Foreløpig er jeg litt tvildende, men får se. Blir forhåpentligvis bra til slutt.
![]() Clas ohlson har tatt akvariesilikonen sin ut av produsjon fikk jeg vite, de hadde kun 1 tube blank igjen ![]() Biltema har jeg ikke vært på, men på siden deres finner jeg kun blank silikon, og ikke akvariesilikon, så tror ikke de har sort de heller. Er det noe mål på hvor høy fuktboksen minimum bør være? Den jeg har oppi der nå er 15 x 20 x 8. Holder det i høyden? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Svart tec7 kan font brukes istedet for akvariesilikon. Selges bl.a hos Obs bygg og jernia.
Tec7 får du også i mange andre farger som duger i terrariene bl.a transperant (trans7), brunt, lys brunt, og grå. Hold deg unna stone7 den inneholder soppdreper. Svart akvariesilikon har de for øvrig hos sentrum Zoo på galleriet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Har sett etter tec7, hadde ikke på obs. Men de får inn på mekk seinere
![]() De hadde på jernia også, men der skulle de ha 230 for en tube! På mekk kostet den 150, så ganske stor forskjell. Hva normal pris er aner jeg ikke. Om de ikke får inn på mekk likevel, så tar jeg turen til galleriet, takk for tips
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
|
billigste alternativ er denne her.Alle - Biltema akkurat brukt den selv i et 90x45x45 terra å funker fett
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Er soppdrepende middel i den ser jeg. Er vel det man bør styre unna? Mulig det ikke har så mye å si dersom man dekker alt med flislim da, det kommer jo jeg til å gjøre uansett.
Var jo en mer behagelig pris på den enn den andre i alle fall
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
|
dette blir jo bak isoporen å forseglet med husfix, rundtkantene bruker jeg akvariesilikon, før maling så ikke noe er i kontakt med limet.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
|
http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=162259255
denne funker vel fett? 300ml til 65kr? tror det er det billigste man kan få tak i av akvarium silikon.. står hvertfall oppført at den kan brukes til akvarium..
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Jo, men jeg skal ha sort
hehe, var det som var problemet.Men har fått tak i nå ![]() (Skal forøvrig ha silikon som innerste lag i den ene fukthulen, så viktig at den ikke er giftig. )
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Bunn og bakgrunn til leopardgekko! | Soli | Prosjektplaner | 67 | 17-03-2011 11:33 |
| bakgrunn | Zilly | Terrarier | 4 | 22-12-2006 22:23 |
| Bakgrunn | john | Vivarier | 10 | 22-12-2006 12:07 |
| Leopardgekko | BlueMoon | Gekkoer | 29 | 20-09-2006 15:09 |