"

Prosjektplaner Har du planer om eller lurer du på hvordan du skal komme i gang med prosjektet ditt er dette stedet du skal stille dem.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 01-06-2011, 01:21   #1
Reptilfreak

ville sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
Meldinger: 371
Standard Bakgrunn til leopardgekko

Har i dag såvidt startet på bakgrunen til leosen min som jeg skal hente om en ukes tid.

Var i over 8 butikker i dag, men ingen hadde sort akvariesilikon, så det ble noen begrensninger iom at jeg ikke kunne lime de forskjellige delene sammen og sånt. Den ene butikken skulle få inn en sort silikon i morgen som jeg kan bruke, så da får jeg kommet litt videre i morgen.

Syns det er ganske vanskelig å vite hvordan jeg skal lage det, men nå er det i alle fall 5 huler på bakkenivå (en av dem er fuktboks), og så blir det en hule på veggen, pluss noe overheng tenker jeg. Er inspirert av Soli og Genetics terrarier og Carl sitt faktablad, men hvordan mitt kommer til å bli seende ut aner jeg ikke.

Forøvrig er hele leiligheten full av isoporkuler, og jeg har ikke flere støvsugerposer

Sikkert ikke så lett å få noe ut av bildene, for mye av det som ligger på bakken skal opp på veggen etterhvert.

Nå er det ingenting på bakveggen (og en del av det som er på bakken skal ikke være der), men får se om jeg ikke får noe på plass i morgen

Isoporen er forresten grå, så ikke bildet som har rare farger..
ville er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-06-2011, 07:18   #2
Reptilfreak

Reptilicious sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
Meldinger: 622
Blog Entries: 2
Standard

Får du til en blanding av Soli, Genetics og Carls bakgrunn så trur jeg du kan være fornøyd!
Hadde ikke Clas Ohlson eller biltema brukende svart akvariesilikon?
Vel, lykke til! Blir nok kjempeflott
Svar med sitat
Gammel 01-06-2011, 09:45   #3
Reptilfreak

ville sin avatar

Standard

Hehehe, ja, da blir jeg fornøyd! Foreløpig er jeg litt tvildende, men får se. Blir forhåpentligvis bra til slutt.

Clas ohlson har tatt akvariesilikonen sin ut av produsjon fikk jeg vite, de hadde kun 1 tube blank igjen
Biltema har jeg ikke vært på, men på siden deres finner jeg kun blank silikon, og ikke akvariesilikon, så tror ikke de har sort de heller.

Er det noe mål på hvor høy fuktboksen minimum bør være? Den jeg har oppi der nå er 15 x 20 x 8. Holder det i høyden?
ville er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-06-2011, 11:14   #4
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Svart tec7 kan font brukes istedet for akvariesilikon. Selges bl.a hos Obs bygg og jernia.
Tec7 får du også i mange andre farger som duger i terrariene bl.a transperant (trans7), brunt, lys brunt, og grå. Hold deg unna stone7 den inneholder soppdreper.
Svart akvariesilikon har de for øvrig hos sentrum Zoo på galleriet.
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-06-2011, 12:25   #5
Reptilfreak

ville sin avatar

Standard

Har sett etter tec7, hadde ikke på obs. Men de får inn på mekk seinere

De hadde på jernia også, men der skulle de ha 230 for en tube! På mekk kostet den 150, så ganske stor forskjell. Hva normal pris er aner jeg ikke.

Om de ikke får inn på mekk likevel, så tar jeg turen til galleriet, takk for tips
ville er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-06-2011, 14:42   #6
Reptilfreak

anders86 sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
Meldinger: 274
Standard

billigste alternativ er denne her.Alle - Biltema akkurat brukt den selv i et 90x45x45 terra å funker fett
anders86 er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-06-2011, 15:21   #7
Reptilfreak

ville sin avatar

Standard

Er soppdrepende middel i den ser jeg. Er vel det man bør styre unna? Mulig det ikke har så mye å si dersom man dekker alt med flislim da, det kommer jo jeg til å gjøre uansett. Var jo en mer behagelig pris på den enn den andre i alle fall
ville er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-06-2011, 17:20   #8
Reptilfreak

anders86 sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
Meldinger: 274
Standard

dette blir jo bak isoporen å forseglet med husfix, rundtkantene bruker jeg akvariesilikon, før maling så ikke noe er i kontakt med limet.
anders86 er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-06-2011, 19:26   #9
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Meldinger: 1,107
Blog Entries: 14
Standard

http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=162259255

denne funker vel fett? 300ml til 65kr? tror det er det billigste man kan få tak i av akvarium silikon.. står hvertfall oppført at den kan brukes til akvarium..
Svar med sitat
Gammel 01-06-2011, 21:52   #10
Reptilfreak

ville sin avatar

Standard

Jo, men jeg skal ha sort hehe, var det som var problemet.

Men har fått tak i nå

(Skal forøvrig ha silikon som innerste lag i den ene fukthulen, så viktig at den ikke er giftig. )
ville er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Bunn og bakgrunn til leopardgekko! Soli Prosjektplaner 67 17-03-2011 11:33
bakgrunn Zilly Terrarier 4 22-12-2006 22:23
Bakgrunn john Vivarier 10 22-12-2006 12:07
Leopardgekko BlueMoon Gekkoer 29 20-09-2006 15:09

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 06:22.