| Prosjektplaner Har du planer om eller lurer du på hvordan du skal komme i gang med prosjektet ditt er dette stedet du skal stille dem. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Østfold
Alder: 25
|
Har et 90x45x45cm exoterra som jeg skal lage klatremuligheter, huler og fukthule til.
Ble litt større skala enn jeg hadde regnet med, men håper andre enden blir litt mer riktig skala. Og det er første gang jeg begir meg ut på noe som dette, så får bli som det blir i første omgang. Øvelse gjør mester ![]() slik ser det ut til nå (vet ikke om jeg skal beholde dette ennå, da jeg kunne tenkt meg mer huler) ![]() ![]() Dette er ikke satt fast ennå, kun de to nederste lagene på bunnen. alt lages i isopor, og skal dekkes med husfix, maling og lakk til slutt. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 15
Meldinger: 280
|
KarlKanibal har laget kjempe kul bakgrund til leosene sine: http://www.repti.net/repti2/template...akgrunn_ny.pdf der får du kanskje litt inspirasjon
Martink har også en oppskrift som ble kjempe bra: Lage kunstig stein og fjell! og Ny Terrariebakgrunn!! Du kan se hvordan martink lagde sin fukthule: "Naturlig" fukthule? Du kan bruke halve brusflasker eller forskjellige bokser og dekke det med steinmasse/husfix det vil fungere som huler. Mvh skilpaddgutten |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
ja takk for det, har lest disse trådene uendelig mange ganger fra før.
Har lest enormt mye om bygging av slikt, bare fantasien min på hvordan jeg vil ha ting som setter litt kjepper i hjula for meg her
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Ja, jeg skjønner! Du kunne jo revet ut den exo-terra bakgrunden og begynt med blanke ark?
Jeg bare kommer med forslag alså..
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Rogaland
Alder: 19
|
Om du ikke allerede har sett det får du sikkert noe inspirasjon fra VassA sitt terrarie. Det er muligens den kuleste "bakgrunnen" jeg har sett, spesielt den dammen med fogger.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Alle forslag taes imot med stor takk
![]() Takker, den hadde jeg ikke sett. Ikke dum den der heller å ha en hel fjellside slik.. Ga meg en del nye ideer. Når jeg ser på denne innser jeg at jeg trenger mer isopor... Har bare tynne plater til dags dato. Så da blir det innkjøp av tykkere plater på mandag. Og ser lettere ut med tykkere plater som en kan forme litt mer som en vil.. Tror kanskje jeg tenker litt mye, men jeg kunne tenkt meg å ha tilgang for å få vasket hulene engang inni mellom. Hadde vært praktisk med å kunne fjerne huletoppen i den sammenheng tenker jeg da, eller hele hulen. Men blir brått litt vrient om en har hulene midt i fjellveggen? Hm.. så nå blir det å hive ut alt og begynne fra start igjen ja.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Tror kanskje jeg tenker litt mye, men jeg kunne tenkt meg å ha tilgang for å få vasket hulene
engang inni mellom. Hadde vært praktisk med å kunne fjerne huletoppen i den sammenheng tenker jeg da, eller hele hulen. Men blir brått litt vrient om en har hulene midt i fjellveggen? Hm.. så nå blir det å hive ut alt og begynne fra start igjen ja. [/QUOTE]---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tror det skal gå greit hvis du brukeer oppskriften til Martink. Det du kan gjøre er jo å lage et avtagbar tak sann at du kan få vasket hulen inni. Blir et spennende prosjekt å følge!
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Ja har tittet litt på løsningene hans også, så jeg må hente litt ideer her og der.
Synes det er like spennende selv, da jeg ikke aner hvordan dette vil se ut når det blir ferdig
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Da var mer isopor kjøpt inn og prøvd meg litt frem. langt i fra ferdig, men her er et par bilder av sånn det ser ut nå.
![]() ![]() Og en måte for å komme til inne i hulene, håper dette kan funke ![]()
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Se der ja! Det ble kjempe bra.
![]() Kommer til å bli noen fornøyde leoser ![]() Skal du ha en slags vegg ovenfor der isoporen er nå? |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Erfaringer med Exo Terra "Screen-terra" | Sponnich | Terrarier | 14 | 21-01-2010 07:19 |