| Prosjektplaner Har du planer om eller lurer du på hvordan du skal komme i gang med prosjektet ditt er dette stedet du skal stille dem. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Trondheim
Alder: 25
|
Hei.
Jeg og samboeren vurderer og skaffe oss en liten landskilpadde. Men før vi går til anskaffelse av den, må vi ha terrarie klart. Har laget noen grove tegninger, og ønsker inspill. Her er isåfall første utkast sett forfra: ![]() Jeg tenker og ha framveggen av Plexiglass eller vanlig glass. Og selvfølgelig montere ei dør i åpningen. ![]() Her er innsiden av terrariet, der jeg tenker og plassere en liten "vannskål" i gjørnet. Er dette nødvendig? ![]() En liten oversikt over hvordan tempratur og "rom" delingingen vil bli. ![]() Og til slutt en arm som holder varme/UV lampen. Tenker og dekke vegger og gulv med isopor, og lage fine former og slikt av dette. Samt innrede med litt "eksotiske" ting. Er det noe jeg ikke tar hensyn til i det heletatt? Jeg er helt ny med reptiler, og har lite kunnskap om det. Burde jeg ha varmematte i bunnen og slikt? Kom med inspill og ideer, så blir det bra
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Ikke bruk glass eller plexiglass da skilpaddene bare blir forvirret hvis de kan se ut, i såfall så kan du sote de men det er lettere og bare ungå og bruke det
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Bergen
Alder: 35
|
og ikke bruk varmematte,skilpadder skal ikke ha varme underfra,samme skal de ikke stå på varmekabler.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Da forenklet dette byggingen mye
Takk for svar ![]() Kom gjerne med flere inspill. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Hei.
Har tenkt litt annrledes i design og funksjon på dette Terrariet. Har kommet opp med ett nytt førsteutkast på Terrarie V2. Hva tror dere om dette? Skal bygge fot også, slik at det kommer rundt 80cm over bakkenivå. Har lyst at dette skal se ut som ett fint møbel, i tilegg til og være ideellt for skilpadden. Kom med inspill!
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Hei igjen.
Da har jeg akkurat vært på TAM i Trondheim og fått priser på div lys og armatur. Kom fram til dette: UVB Lyspære - 8% UVB 30% UVA - 429kr UVB Lampeholder - 309kr UVB lampereflektor - 399kr Varmpepære armatur - 279kr Varmepære - 75W 99kr - 100W 109kr Baking spot pære - 75w 99kr TOTALT - 1624kr Høres dette ut som det jeg trenger for og skape ett godt miljø i terrariet? Lys/Varme/UV sett da. Innreding og slikt får bli senere. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Hei.
Har kommet fram til byggematerialet. Noen som vet sånn CA pris på allt dette? Kryssfiner 1cm Bak - 120X60cm Front - 120X30cm Side H - 60X60cm Side V - 60X60cm Spon 1.8cm Bunn - 120X60 Div innredning - 50X50cm |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Vel.
Har utviklekt teningene litt mer. Fått bord og slikt på plass. Skal i morgen og få pris på materiale til allt dette. Termometer er bestillt, fant billig på ebay ![]() Hva synes dere om dette? Ser det greit ut til en Testudo Hermanni?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 16
|
Dette ser bra ut! Husk å tette den lille inngangen du har på venstre side så den ikke faller ut
|
|
|
#10 | |
|
Member
Medlem siden: Jan 2012
Alder: 12
|
Sitat:
veldig bra, men her er et tips! la åpningen være, og lag en plattform ca, 25 cm ut og la det gå svakt ned. så kan du lage en "innhegning" med pledd , eller bark, eller et eller annet lignene. da kan du ha glass vegger. da ville jeg ha glasstak og for og holde varmen i "innhegningen". hvis du vil ha en "innhegning" børr du ikke la beina på ,møbelet være så lange, fordi da må du utgjøre veldig mye plass, og da orker ikke skillpadda og gå ned eller opp, då da ville jeg hadt beina på møbelet max. 30 cm. hvis du synes at det blir litt rart og ha et så kort møbel, ville jeg droppet møbelet og heller satset på "innhegning" |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Landskilpadde | nina | Skilpadder | 15 | 01-11-2009 17:03 |
| Landskilpadde | Aggilok | Skilpadder | 8 | 30-10-2009 10:19 |
| Landskilpadde | tomaso | Skilpadder | 10 | 10-06-2008 12:43 |
| Terrarium for landskilpadde - størrelse og butikk? | Michelangelo | Terrarier | 2 | 17-06-2007 15:38 |
| Landskilpadde | mayapiraya | Skilpadder | 4 | 16-06-2005 11:24 |