| Prosjektplaner Har du planer om eller lurer du på hvordan du skal komme i gang med prosjektet ditt er dette stedet du skal stille dem. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
|
Utgangspunktet var et akvarium som jeg hadde fått av noen bekjente.
![]() Ikke verdens beste bilder(eller lys), men håper det duger. ![]() Etter litt om og men fikk jeg revet ut frontruta, men uheldigvis klarte jeg å knuse ruta i enden også. Snur da akvariet på side, slik at toppen blir åpningen forran! Planen forran er å ha dører i plexiglass, jeg har lyst på skyvedører, men vet ikke om jeg får det til. Hvordan kan man lage det? Hvis det er umulig blir det to helt vanlige dører man åpner til siden! Hva som skal være på toppen vet jeg ikke. Hopper Leosen høyt? Tenkte å ha spot hengdende ned på den varme siden om det ikke blir varmt nok. Noen gode løsninge på toppen? Lagde litt landskap av hønenetting jeg formet og limte fast. utenpå dasjet jeg på masse avis og tapetklister. Jeg hater lyden av isopor og derfor måtte jeg finne ut noe annet smart. ![]() Og med et strøk maling ![]() Ble ganske fornøyd egentlig. Plass til fuktboks til ventre, "innebygd". Og en slags blomsterkrok til høyre. Midt i er det ei lita "dolp". I bunnen skal det legges gulvfliser. Skal få de kuttet til slik at de passer til landskapet. Føler at terraet er litt i knappeste laget egentlig. Mangler fortsatt to huler. Finnes det noe man kan lage selv til dette? Har veldig lyst på "se Leosen sove" hule. Slik man "henger" på glasset. Men vet ikke om jeg har plass! Holder nå på med lille siste finish og det kommer kanskje bilder fra det senere i kveld Kom gjerne med innspill
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
![]() Litt finish ferdig. Underlag som skal ligge under gulvflisene på plass, varmekabler og fuktboks. Malte en liten foss jeg
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: Sør-trønderlag
|
Leoser hopper ikke høyt nei, om de i det hele tatt hopper.
Huler kan du lage selv av stein du plukker ut. Hvis det var det spurte om. bare kok de først. har du tenkt å bruke "dopla" som vannbasseng? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Nei, den skal ikke være noe basseng nei.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Ok
![]() landskapet ditt ser rimelig glatt ut på bildene, stemmer det ? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Det er ganske flatt ja? Eller, synes det er passe egentlig. Må nok prøve å lage en i isopor en gang og, men får grøsninger av bare navnet
![]() Forhåpentlig får jeg påplass flisa i morgen.. Også hule ja, Må den være helt tett på en måte? Vet ikke helt hvor trygge de må føle seg, og om det må være noe med en inngang slik som det ofte er på huler man får kjøpt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Husk at leoser ikke er all verden på glatte flater da, hvis det er like glat som f.eks parketen på gulvet ditt kan den slite litt med å glatre på det.
Hulene må ikke være små og trange, men du kan si at jo mindre åpning og trangere hule jo tryggere føler den seg. Det veldig vanlig og overdimesjonere hule når man lager de selv. En voksen leo kan snu seg inne i en dorullkjerne, bare sånn for og sette det i perspektiv hva de klarer av trange rom. Ikke lag hula like liten som dorullkjerne da, men den trenger ikke være 20x20 cm bare fordi leoen kan blir det ![]() Eller ser jo terra ditt ut til å bli vedlig fint, husk å få opp bilder av det når det er ferdig
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Kan jeg gjøre noe for å få det mindre glatt da tro?
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Jepp
Du kjøper deg sand, akvariesilicon og gummihansker. Så knar du sand inn i siliconet og smører det utover. Da får du en naturtro "look" med det samme.Akvariesilicon gir noe ikke helt gode avdamninger til det er ferdig herdet, mener jeg å huske. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Ny Leopardgecko | moniq | Agamer | 52 | 20-05-2008 10:43 |
| Leopardgecko | Andersen | Agamer | 18 | 02-05-2008 17:27 |
| Leopardgecko! | zatane | Gekkoer | 17 | 13-04-2008 20:59 |
| exo terra fogger i leopardgecko terrarie | Lillian | Gekkoer | 34 | 31-01-2008 20:52 |
| leopardgecko spm | repti1234 | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 11 | 25-09-2007 18:20 |