"

Prosjektplaner Har du planer om eller lurer du på hvordan du skal komme i gang med prosjektet ditt er dette stedet du skal stille dem.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 11-02-2009, 17:59   #1
Reptilfreak

mandarin sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
Meldinger: 196
Standard Terra til Leopardgecko

Utgangspunktet var et akvarium som jeg hadde fått av noen bekjente.

Ikke verdens beste bilder(eller lys), men håper det duger.

Etter litt om og men fikk jeg revet ut frontruta, men uheldigvis klarte jeg å knuse ruta i enden også.

Snur da akvariet på side, slik at toppen blir åpningen forran! Planen forran er å ha dører i plexiglass, jeg har lyst på skyvedører, men vet ikke om jeg får det til. Hvordan kan man lage det? Hvis det er umulig blir det to helt vanlige dører man åpner til siden!

Hva som skal være på toppen vet jeg ikke. Hopper Leosen høyt? Tenkte å ha spot hengdende ned på den varme siden om det ikke blir varmt nok. Noen gode løsninge på toppen?

Lagde litt landskap av hønenetting jeg formet og limte fast. utenpå dasjet jeg på masse avis og tapetklister. Jeg hater lyden av isopor og derfor måtte jeg finne ut noe annet smart.

Og med et strøk maling

Ble ganske fornøyd egentlig. Plass til fuktboks til ventre, "innebygd". Og en slags blomsterkrok til høyre. Midt i er det ei lita "dolp".

I bunnen skal det legges gulvfliser. Skal få de kuttet til slik at de passer til landskapet.

Føler at terraet er litt i knappeste laget egentlig. Mangler fortsatt to huler. Finnes det noe man kan lage selv til dette? Har veldig lyst på "se Leosen sove" hule. Slik man "henger" på glasset. Men vet ikke om jeg har plass!

Holder nå på med lille siste finish og det kommer kanskje bilder fra det senere i kveld

Kom gjerne med innspill
mandarin er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-02-2009, 19:29   #2
Reptilfreak

mandarin sin avatar

Standard

Litt finish ferdig. Underlag som skal ligge under gulvflisene på plass, varmekabler og fuktboks. Malte en liten foss jeg
mandarin er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-02-2009, 19:37   #3
ark
Reptilfreak

ark sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Sør-trønderlag
Meldinger: 275
Standard

Leoser hopper ikke høyt nei, om de i det hele tatt hopper.
Huler kan du lage selv av stein du plukker ut. Hvis det var det spurte om. bare kok de først.

har du tenkt å bruke "dopla" som vannbasseng?
ark er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-02-2009, 19:39   #4
Reptilfreak

mandarin sin avatar

Standard

Nei, den skal ikke være noe basseng nei.
mandarin er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-02-2009, 19:43   #5
ark
Reptilfreak

ark sin avatar

Standard

Ok

landskapet ditt ser rimelig glatt ut på bildene, stemmer det ?
ark er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-02-2009, 19:47   #6
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
Meldinger: 1,107
Blog Entries: 14
Standard

ser jo bra ut det der da du får oppdatere med bildet vettu=)
Svar med sitat
Gammel 11-02-2009, 20:01   #7
Reptilfreak

mandarin sin avatar

Standard

Det er ganske flatt ja? Eller, synes det er passe egentlig. Må nok prøve å lage en i isopor en gang og, men får grøsninger av bare navnet

Forhåpentlig får jeg påplass flisa i morgen..

Også hule ja, Må den være helt tett på en måte? Vet ikke helt hvor trygge de må føle seg, og om det må være noe med en inngang slik som det ofte er på huler man får kjøpt.
mandarin er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-02-2009, 20:07   #8
ark
Reptilfreak

ark sin avatar

Standard

Husk at leoser ikke er all verden på glatte flater da, hvis det er like glat som f.eks parketen på gulvet ditt kan den slite litt med å glatre på det.

Hulene ikke være små og trange, men du kan si at jo mindre åpning og trangere hule jo tryggere føler den seg.
Det veldig vanlig og overdimesjonere hule når man lager de selv. En voksen leo kan snu seg inne i en dorullkjerne, bare sånn for og sette det i perspektiv hva de klarer av trange rom.
Ikke lag hula like liten som dorullkjerne da, men den trenger ikke være 20x20 cm bare fordi leoen kan blir det

Eller ser jo terra ditt ut til å bli vedlig fint, husk å få opp bilder av det når det er ferdig
ark er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-02-2009, 20:11   #9
Reptilfreak

mandarin sin avatar

Standard

Kan jeg gjøre noe for å få det mindre glatt da tro?
mandarin er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-02-2009, 20:14   #10
ark
Reptilfreak

ark sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av mandarin Vis post
Kan jeg gjøre noe for å få det mindre glatt da tro?
Jepp Du kjøper deg sand, akvariesilicon og gummihansker. Så knar du sand inn i siliconet og smører det utover. Da får du en naturtro "look" med det samme.
Akvariesilicon gir noe ikke helt gode avdamninger til det er ferdig herdet, mener jeg å huske.
ark er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Ny Leopardgecko moniq Agamer 52 20-05-2008 10:43
Leopardgecko Andersen Agamer 18 02-05-2008 17:27
Leopardgecko! zatane Gekkoer 17 13-04-2008 20:59
exo terra fogger i leopardgecko terrarie Lillian Gekkoer 34 31-01-2008 20:52
leopardgecko spm repti1234 Leopardgekkoer og andre Eublepharis 11 25-09-2007 18:20

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 06:17.