|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Bergen
|
hei,har fått en halvslapp venus flytrap i hus å lurer på om feks exo terra sin plantation soil er god jord for denne? vet de skal ha næringsfattig jord..Torvjord uten tilsetninger ble overaskende vanskelig å få fatt i.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
|
Har du ringt ned å spurt på de nærmeste plantasjene dine? Her selger de hvertfall. Massevis av sekker
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
yes....jødsel i det meste..jeg er jo ute etter den mest kjipeste jorden med så åsi ingen næring
menne håper jeg kan bruke exo terra sin plantasjon soil siden jeg har mer enn nok av sånt liggende
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
|
Dersom du kan unngå å potte den om, så gjør det...
Disse plantene har et nettverk av tynne trådlignengende røtter som fort vil rives over om du planter om. Og er den allerede slapp, vil den sannsynligvis ta turen da. Mine trivdes i flere år i et oppsett der jeg satte pottene i en større vaser, bygget rundt potten med spaghnum-mose jeg plukket i skogen, og i vinduskarmen med ekstra lys. Problemet kommer om vinteren, da de skal ha sterkt lys, men helst uten for sterk varme... Jeg løste dette ved å ha dem i en forholdsvis kjølig vinduspost med ekstra lys et stykke over potten. Det er flere gode sider om disse å finne på nettet, deriblandt en meget humoristisk "How-to"-caresheet fra a til å om venus flytrapp. Hadde den lagret før, men finner den ikke igjen nå. Tror nok de ligger på Google,da ![]() Mine tok turen etter noen år, de to første etter en ferietur og misforståelse med plante-passeren, og sistemann etter at jeg tillot den å få blomstre en siste gang (vanligvis klippet jeg bort blomsterstenglene, da disse tar enormt my energi fra planten) Lykke til uansett, det er morsomme planter! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
lenge siden jeg har sett noe t deg loki! du får torv av meg du!
jeg har en sekk ståendes sender deg en sms t deg jeg tror jeg fortsatt har nummeret ditt hvertfall?
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
opps litt seint svar
menne ser ut til at exo terra sin plantation soil var kjip nok for planten. ;Dhaar vokst opp 4 nye skudd pluss at den har spist to larver,,så ser ut til at planten overlever med glans |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! | Chibi | Snoker | 12 | 15-03-2007 00:30 |