|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Rogaland
Alder: 18
|
Satt oppi en hel pakke terra mose igår for å øke fuktigheten, for å se hva som skjer ( har ingen dyr eller insekter i buret for øyeblikket) så kom jeg hjem ifra skolen idag og DAMN det stinka råtnet!
noen som har opplevd noe lignende eller vett om noe som kan få denne lukta vekk? lurer på dette i fremtidige tilfeller. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 26
|
Prøvde det samme selv for noen år siden, og beste tipset for å få lukta vekk er å kaste mosen, og rengjøre terarriet
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 19
|
Det letteste du kan gjøre er som Reptilicious sier og kaste den ut. Gå heller ut i skogen og finn noe mose, billigere og finere syntes nå jeg.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
|
Jeg har mose fra hobby tror jeg det var, den lukter ingenting når den er våt. Høres helt merkelig ut at det skal lukte.
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
|
Ja, sikkert det som gjør forskjellen. Jeg har jo bare litt i en fuktboks.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Ja da har jeg en liten jobb foran meg i morgendagen
får stikke utenfor å samle litt mose så slipper jeg den dårlige lukten.. den er skikkelig dårlig også.. måtte bare hørre med dere om dere hadde vært borti det før eller om jeg fikk en dårlig pakke! heheTusen takk for alle svar
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Noen som vet får tipse om hvordan den holdes best mulig.. Bør vell ha torv og snacks under mosen også?
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 19
|
Jeg hadde bare noe akvariegrus i bunn for å skape litt sirkulasjon under mosen, pluss en slange for å kunne drenere om det skulle bli for mye vann. Deretter satte jeg bare mosen oppå, det fulgte litt jord med mosen (jeg tror jeg fant ut at den het Bjørnemose) så jeg tok ikke noe eksta i. Det ser ut til at denne metoden virket for det har iallefall vokst.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Hvordan burde jeg sette i en slange for drenering? forstår meg ikke på de greiene der
har leca kuler istedenfor grus
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|