"
Gammel 10-03-2011, 16:36   #1
Reptilfreak

Thorbjoern sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Sted: Rogaland
Alder: 18
Meldinger: 161
Standard Mose

Hei, er det noen her inne som har peiling på hvordan man "planter" mose i terra?
Thorbjoern er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-03-2011, 16:58   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Thorbjoern Vis post
Hei, er det noen her inne som har peiling på hvordan man "planter" mose i terra?
Etter hva jeg har forstått av å lest her "inne" så tror jeg at det bare er å grave et lite hull i jorda og deretter plante mosen oppi....

Tar jeg feil så iikkkke hat meg for det!!!!
skilpaddgutten er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-03-2011, 17:01   #3
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Sted: Buskerud
Alder: 23
Meldinger: 377
Standard

Du kan bruke javamose, binde det fast med fiskesnøre også vanne Etterhvert fester mosen seg og du kan fjerne fiskesnøret.
tannkrem er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-03-2011, 17:05   #4
Reptilfreak

Thorbjoern sin avatar

Standard

Tusen takk, men jeg har en pakke med "forrest moss" ifra exo terra kan jeg gjøre det samme med den? eller anbefaler du javamose?
Thorbjoern er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-03-2011, 17:09   #5
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Sted: Buskerud
Alder: 23
Meldinger: 377
Standard

Den mosen du prater om er jo vakumpakka tørket død mose. Den vil kun tørke ut og ikke vokse noe mere. Javamose såvidt jeg vet kjøper du rett ut av akvariet (rett meg om jeg tar feil) i dyrebutikken, levende.
tannkrem er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-03-2011, 17:45   #6
Reptilfreak

Thorbjoern sin avatar

Standard

Ahh, okeida ^^,
Men da prøver jeg på det!
Tusen takk!
Thorbjoern er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-03-2011, 20:51   #7
Reptilfreak

Sted: Oslo
Meldinger: 420
Standard

Hei du! Det finnes hauevis av forskjellige moser. Du kan finne mose i naturen her i Norge (kanskje ikke nå), du kan kjøpe i dyrebutikker eller bestille fra nettet. I dyrebutikker i Norge for du nok mest tak i javamose. Vis du bor i nærheten av Oslo kan du spørre om du kan få litt av Oslo reptilpark

Det beste og få mosen til å vokse er og nappe små biter fra den og bare legge dem rundt oppå jorden kanskje dytte dem litt nedi men ikke mye. Ikke legg store biter da bare råtner mosen. Hold den konstant fuktig til du ser den har begynt å vokse, så vil den spre seg og vokse sammen til slutt.

Sist endret av reptilesboy; 12-03-2011 kl 20:52. Begrunnelse: Skrevet feil
reptilesboy er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-03-2011, 22:29   #8
Reptilfreak

Thorbjoern sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av reptilesboy Vis post
Hei du! Det finnes hauevis av forskjellige moser. Du kan finne mose i naturen her i Norge (kanskje ikke nå), du kan kjøpe i dyrebutikker eller bestille fra nettet. I dyrebutikker i Norge for du nok mest tak i javamose. Vis du bor i nærheten av Oslo kan du spørre om du kan få litt av Oslo reptilpark

Det beste og få mosen til å vokse er og nappe små biter fra den og bare legge dem rundt oppå jorden kanskje dytte dem litt nedi men ikke mye. Ikke legg store biter da bare råtner mosen. Hold den konstant fuktig til du ser den har begynt å vokse, så vil den spre seg og vokse sammen til slutt.
Hei! ja jeg gikk ut og fant en grønn mose som var veldig bra. tok et fiskesnøre og surret den rundt en stein og en rot, håper på det beste men vis ikke så prøver jeg ditt forslag!
tusen takk!
Thorbjoern er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-03-2011, 23:37   #9
Reptilfreak

Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
Standard

Bilder?
skilpaddgutten er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-03-2011, 01:01   #10
Reptilfreak

Sted: Oslo
Meldinger: 420
Standard

Vis du skal ha den på steiner blir det jo litt verre igjen da det tørker forterre ut og da må du spraye med vann enda oftere vis du ikke har regnsystem da ;P
Bare ikke sett mosen sammen i for store mengder.

Har ett terrarium med veldig nyplantet mose kan vise hvordan det er gjort der. Bilder kan fås tak i morgen.
Eller dere kan se hvordan dette er gjort.
Reptilweb • Se emne - Malms regnskogselvebreddspaludarium 2.0
Sykeste terrariet jeg noen gang har sett. Der ser dere hvordan mosen er plantet
reptilesboy er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
sphagnum mose anders86 Terrarieutstyr 9 20-06-2011 16:39
Mose i terrarium? Fattail Terrarier 10 01-02-2008 15:32
Mose bunn Olliw Småprat 7 29-06-2007 10:14
Mose? cobra_kai Øgler 25 30-12-2006 14:30
Mose metallica Terrarier 9 05-05-2005 23:11

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 06:07.