|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Rogaland
Alder: 18
|
Hei, er det noen her inne som har peiling på hvordan man "planter" mose i terra?
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
|
Sitat:
Tar jeg feil så iikkkke hat meg for det!!!!
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Du kan bruke javamose, binde det fast med fiskesnøre også vanne
Etterhvert fester mosen seg og du kan fjerne fiskesnøret.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Tusen takk, men jeg har en pakke med "forrest moss" ifra exo terra kan jeg gjøre det samme med den? eller anbefaler du javamose?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Den mosen du prater om er jo vakumpakka tørket død mose. Den vil kun tørke ut og ikke vokse noe mere. Javamose såvidt jeg vet kjøper du rett ut av akvariet (rett meg om jeg tar feil) i dyrebutikken, levende.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Ahh, okeida ^^,
Men da prøver jeg på det! Tusen takk!
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Sted: Oslo
|
Hei du! Det finnes hauevis av forskjellige moser. Du kan finne mose i naturen her i Norge (kanskje ikke nå), du kan kjøpe i dyrebutikker eller bestille fra nettet. I dyrebutikker i Norge for du nok mest tak i javamose. Vis du bor i nærheten av Oslo kan du spørre om du kan få litt av Oslo reptilpark
Det beste og få mosen til å vokse er og nappe små biter fra den og bare legge dem rundt oppå jorden kanskje dytte dem litt nedi men ikke mye. Ikke legg store biter da bare råtner mosen. Hold den konstant fuktig til du ser den har begynt å vokse, så vil den spre seg og vokse sammen til slutt. Sist endret av reptilesboy; 12-03-2011 kl 20:52. Begrunnelse: Skrevet feil |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
tusen takk!
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
|
Bilder?
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Sted: Oslo
|
Vis du skal ha den på steiner blir det jo litt verre igjen da det tørker forterre ut og da må du spraye med vann enda oftere vis du ikke har regnsystem da ;P
Bare ikke sett mosen sammen i for store mengder. Har ett terrarium med veldig nyplantet mose kan vise hvordan det er gjort der. Bilder kan fås tak i morgen. Eller dere kan se hvordan dette er gjort. Reptilweb • Se emne - Malms regnskogselvebreddspaludarium 2.0 Sykeste terrariet jeg noen gang har sett. Der ser dere hvordan mosen er plantet |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |