|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2006
Sted: pluto
|
HI .) bare lurer på hvilken planter passer best for crested? Tenkte å begynne med ekte planter.
Samma gjelder med forskjellige tree arter ?Jeg har sett noen veldig fine kvister i blomsterbutikker. Sånn bøyde. Vet Noen om den er giftig for crested eller om det går bra ??Zpider
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
|
Flyttet tråden, og rettskrev tittelen litt
![]() Regner med det er trollhassel/krokhassel, spør dem på blomsterbutikken for sikkerhets skyld. Er det denne, kan du fint bruke den i terrariene. Jeg har forsøkt litt forskjellige plantetyper i crested og tilsvarendes terrarier, og min erfaring er at zamioculcas er en perfekt plante. Ellers har jeg sett at ildtoppene mine trives godt inni crestedterra, de ståt i en ganske mørk krok der. De vil nok ikke blomstre der(mener de trenger en mørke- eller kjøleperiode for blomstring, men husker ikke helt sikkert), men jeg syns den er kjempefin som grønn plante også ![]() Planter i slekt med yuccapalme(usikker på nøyaktig hvilken jeg brukte, den kostet 30 kr på obs ) har jeg ikke fått til å trives der, regner med det har blitt for mye fukt for den.Lianer som du innimellom får kjøpt hos folk som har vært på messer er jo kjempestilige da Må ikke forveksles med de fæle kunstlianene til exo terra.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Gullranke! Dør aldri..
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Husker ikke navnet på den. Den har ei nesten lik slektning i Norge. Frøa på greiene ligner på smaå bananer hvis det sier det noe .) jeg kan godt ta bilde av den men kan spørre for sikkethet skyld.
Har leta litt etter lianer på nettet. Meste parten selges i utlandet. men kanskje jeg tar meg en tur en dag på en av disse messene. det kommer jo snart en opp ser jeg Takk for mange gode svar Jeg vil bare ikke mine crested ska bli forgifta eller noe. Så da ser jeg etter de navna jeg har fått nå i morga
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
jeg goggla navna. det er den ja - får lese litt på nettet om den. takk
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Oslo
Alder: 23
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Forskjellige typer Ficus fungerer veldig bra i crested terrarier..
Lianer kan man få fra f.eks terrariehobby eller fra utlandet, f.eks dartfrog eller vivarria.. Koster litt i porto å kjøpe lianer fra utlandet. Det er også mulig å kjøpe kunstige lianer, men de ser ikke bra ut i et naturlig oppsett. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Ficus og lianer - gjerne litt kraftigere lianer.
Trollhassel er litt for tynne for voksne crested imo - ellers så er det jo diverse klatreplanter som funker fint til bakvegg. Ellers så er det jo aldri feil med ett par brommeliader og tillandsiaer.
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
jeg ser den. Eller om eks planten har en skade et eller annet sted å det siver ut et elelr annet plante væske. hmm. Best å ikke ta den sjangsen da.Har hørt selv den er giftig av dama. takk for svar
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Har sett innom terrarhobbyen. Når jeg leser fra folk her som har bestilt derfra. får de nesten aldri varen eller svar. Jeg får sjekke litt på nettet om jeg finner noe bra sted der de selger Lianer har noen kunstige. enig der. ikke fint å se på ehe.
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Crested gecko egg | Zpider | Øgler | 2 | 27-08-2010 20:26 |
| Crested gecko med sår på hodet?! | Ravn | Helse og sykdommer hos reptiler | 5 | 21-07-2010 15:02 |
| Crested gecko | nidhogg | Gekkoer | 16 | 03-12-2009 10:38 |
| Crested Gecko | Chibi | Gekkoer | 9 | 09-03-2007 17:15 |
| crested gecko | myraas | Gekkoer | 3 | 26-05-2005 20:07 |