|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2009
|
jeg trenger en del planter etthvert... var en blomsterbutikk som kunne skaffe alt.. men han trengte å vite navn på dem
så har dere noen tips om fine planter? og noen bilder? det jeg skal ha i terrariet er scorpioner, Pandinus imperator for å være nøyaktig.. skal nok ha mellom 5-10stk av dem luftfuktigheten på 80% og ca 25 varmegrader 20-30cm med torv og 5cm med leca i bunn mye lys terrariet er sånn ca 70cm høyt og 150cm bredt skal ha hengende planter, planter som vokser på bunn, gjerne moselignende greier og litt forskjellig, gjerne mye farger ![]() kom gjerne med tips og bilder ![]() vil ha det til å se ut noe lignende som dette hvis man ser bort ifra bunnen med vann ![]() ![]() ps: skal ikke ha så mye mose assa
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Jeg har altså ingen peil på skorpiser,men er ikke terraet litt vel stort?
Og luftfuktigheten trenger vel ikke være så høy? Det er jo ørkenlevende dyr... Det hadde passet seg bedre med en Grønn tresnok eller en vannagam(tatt med en klype salt ut i fra lengden på terraet tilegnet tresnok altså) i et slikt regnskog terra som du er ute etter,langt i fra til en skorpis..
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Ederlezi: ørkenlevende Pandinus imperator?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Pandinus imperator er da langt ifra ørkenlevende
...![]() Pandinus imperator er da verdens største scorpion.. å kan bli 20cm... grunnen til størrelsen på terra er ikke hovedsakelig scorpionene.. men pga plantene og vannfallet.. blir nesten som virvariet detta |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Ah,hahaha
Jeg trodde ærlig talt at alle skorpiser kommer fra tørre sandete områder Nå blir jeg varm på ryggen,for jeg ble litt flau nå^^Men uansett,de drukner vel ikke med så stor vanndam i terraet? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
vanndammene blir ikke større enn 1-2cm dype..
ikke se på vannet på de øverste bildene.. er ikke sånn jeg skal ha det på bunnglemte forresten å si istad att jeg skal ha en dampmaskin der som skal gå på timer som er med på å vanne planter og for å holde luftfuktigheten oppe
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Oki
Nei da men da trekker jeg tilbake den første kommentaren altså *ikke kommenter på noe jeg ikke har peil på mer* Blir sikkelig kult da
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Gullranke er en plante med store blader som vil passe fint inn i et så stort terrarium.
De koster 50-60kr/stk hos Plantasjen
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
tusen takk for tipset
... da har jeg en "hengende" plante ... hehelegger ut bildet så også andre kan se ![]() Gullranke
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
ifølge planteinfo.no så skal ikke denne planten ha så mye lys og vann?... er det noe bra det da for mitt terrarium?
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Planter til og ha i Terrarium | jarex | Terrarier | 36 | 25-11-2008 21:24 |
| Terrarium til kornsnok(Stort nok?) | Sebastian | Terrarier | 13 | 20-11-2008 09:28 |
| Planter i terrarium | swerty | Taranteller | 8 | 20-02-2007 09:32 |
| Stort nok terrarium til kornsnok? | marianne | Terrarier | 2 | 09-01-2007 23:25 |