|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Oslo
Alder: 27
|
Jeg har en pink toe som bor i et 30x30x30 exoterra terrarie. Har nylig gitt terrariet ny bakgrunn av kork med mangroverøtter festet til. Kunne gjerne tenkte meg å ha noen planter i terrariet, enten en plante som kan vokse på mangroverøtter eller på bunnen i terrariet. Planten bør helst ikke være eller bli så veldig stor, siden terrariet ikke er så stort.
Luerer på om noen har gode erfaringer med noen spesielle arter? Og om det da er noen butikker i Oslo som selger dem? Eller om noen kan annbefale en plantebutikk i Oslo? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Det bor en pink toe (tarantella - trelevende art) og luftfuktigheten ligger vanligvis mellom 60-80% skal helst være minst 70% Det er også ganske varmt, tror tempraturen ligger på 27-28C mesparten av døgnet.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Narvik, nordland
Alder: 22
|
heisann, et lite tips, bruk vitenskapelige navn: avicularia avicularia. har desverre ille peiling på plante, men er sikkert noen som kommer til å hjelpe deg
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Ja, smart med vitenskaplige navn, men jeg er ikke så god til å huske dem.. Men takk for hjelpen
Må kanskje si at terrariet blir dusjet daglig for å holde luftfuktigheten oppe. Varmematten er også plassert under terrariet (siden det er en trelevende art som ikke graver går det helt fint). Vi har lys over, men det er vanligvis slukket (for at kattene ikke skal legge så godt merke til vår lille Jadis) men det kommer vi til å bruke om det kommer noen ekte planter der.. Legger med et bilde av terrariet:
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Narvik, nordland
Alder: 22
|
Jeg bumper denne opp, slik at den vises på forsiden
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
|
Jeg syns ficus pumila er knallfin
Men ville ikke brukt dyre flotte planter hos en tarantell som kan finne på å spinne hulen sin i plantene.
|
![]() |
| Emner |
| exoterra, innredning, pinktoe, planter |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hjelp til plante-id | Marianne10 | Vivarier | 14 | 26-05-2010 17:23 |
| trenger hjelp :/ | marai92 | Pinnedyr | 2 | 24-10-2009 21:44 |
| Trenger hjelp! | Christoffer | Knelere | 2 | 30-08-2008 21:54 |
| Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! | Chibi | Snoker | 12 | 15-03-2007 00:30 |
| Hjelp til å finne terrarie | Frost | Terrarier | 2 | 10-04-2006 04:48 |