"
Gammel 18-08-2010, 20:50   #1
Reptilfreak

Kriss sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 167
Standard Bestille terrarie planter på nettet

Så Frogger hadde laget et nytt forum, så da tenkte jeg at jeg kunne være førstemann til å skrive en post her

Ser at flere og flere får øynene opp for naturalistiske terrarie og vivarier, noe jeg syntes er utrolig positivt.

Flere lurer også på hvor man skaffer Bromeliader, Tillandsia, klatreplanter etc, så jeg tenkte man kunne lage en liste på ulike nettsider som supplerer disse og sender til Norge. Som oftest må plantene ha sunnhets sertfikater, men det er vel noen som unngår dette også, så da er det bare og gamble på at pakken går igjennom

Legger ved noen nettsider som har et bredt Terrarie plante sortimentet, men må legge ved at jeg ikke har bestilt fra noen av disse selv:

thepetfactory.se

BRUTALA BLOMMOR - Sveriges Enda Brutala Blomaffär + Största Sortimentet

VÀlkommen till exotics.se | exotics.se

Gärtnerei Dötterer - Tillandsia und Zubehör für Tillandsien und Orchideen - Tillandsien-Shop

Home - bromelien westermann

Ben's Jungle Online-Shop

E.N.T. Terrarientechnik - Terrarienpflanzen

Vivarium Plant Pricelist

Har du noen andre sider du vil dele av deg, eller kansje har erfaringer med føl fri til og følge opp denne tråden.

Mvh
Kriss
Kriss er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-08-2010, 21:11   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2009
Meldinger: 56
Standard

Har bare erfaring med ben's jungle og westermann, men begge anbefales.
Westermann har et utrolig godt utvalg av brommer, mens ben's jungle tilbyr blant annet plantesunnhetssertifikat for 15 euro.
Porto ligger vel på rundt 30 euro, men det er opp til 31 kg, så hvis man er flere på en bestilling..

Visste ikke at ENT sender til Norge? Sendte de en mail tidligere i år, og de sa de ikke sender til Norge pga mas med tollen.
Sigaw er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-08-2010, 22:18   #3
Reptilfreak
Admin

Jabbe sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,721
Standard

Supert Kriss, lenge etterlengtede linker
Klistrer tråden.
Svar med sitat
Gammel 18-08-2010, 23:10   #4
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Herlig tråd, så fort pengene strømmer inn her så blir det mer naturlige terrarier på meg også! Need plants!

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 20-08-2010, 17:14   #5
Reptilfreak

Boavennen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sandnes
Meldinger: 345
Blog Entries: 2
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (20)
Standard

Dartfrog i England har et meget bra utvalg at "Hard-to-get"-ting, samt masser av planter.
Sist endret av sveinjo; 32-13-2010 kl 25:60.
Boavennen er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-08-2010, 14:38   #6
Reptilfreak

Marianne10 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Sted: Oppi nord en plass
Alder: 45
Meldinger: 89
Talking

Dette var et flott forum! Kjempebra!

Forresten, er det noen som vet om nettbutikker i Norge som selger planter? Trenger fikus og bregner og div.
Marianne10 er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-08-2010, 18:50   #7
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
Standard

E.N.T. Terrarientechnik - Terrarienpflanzen de terraiene de som er komplette til salgs med planter o.s.v. er det noen som vet om de er så fine som det det er bildet av?
skilpaddgutten er offline  
Svar med sitat
Gammel 31-08-2010, 22:36   #8
Reptilfreak

Kriss sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 167
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Sigaw Vis post
Har bare erfaring med ben's jungle og westermann, men begge anbefales.
Westermann har et utrolig godt utvalg av brommer, mens ben's jungle tilbyr blant annet plantesunnhetssertifikat for 15 euro.
Porto ligger vel på rundt 30 euro, men det er opp til 31 kg, så hvis man er flere på en bestilling..

Visste ikke at ENT sender til Norge? Sendte de en mail tidligere i år, og de sa de ikke sender til Norge pga mas med tollen.

Hei Sigaw

Har egentlig aldri bestilt fra Westerman før, men skal gjøre det nå tenkte jeg. Kan du fortelle litt om dine erfaringer derfra? Leveringstid, kvalitet, evt tull i tollen etc?

Hadde vært greit og vite før jeg gjøre en eventuell bestilling. Har også planer om en bestilling om en mnds tid fra Bens Jungle, da porto og sertfikat er noe kostbart, så hadde det jo vært greit og få med flere på en gang som du nevnte over Har du/dere planer om og bestille noe i nær fremtid, send meg en pm så kan vi avtale når vi skal bestille.

Mvh
Kriss
Kriss er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-09-2010, 19:42   #9
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2009
Meldinger: 56
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Kriss Vis post
Hei Sigaw

Har egentlig aldri bestilt fra Westerman før, men skal gjøre det nå tenkte jeg. Kan du fortelle litt om dine erfaringer derfra? Leveringstid, kvalitet, evt tull i tollen etc?

Hadde vært greit og vite før jeg gjøre en eventuell bestilling. Har også planer om en bestilling om en mnds tid fra Bens Jungle, da porto og sertfikat er noe kostbart, så hadde det jo vært greit og få med flere på en gang som du nevnte over Har du/dere planer om og bestille noe i nær fremtid, send meg en pm så kan vi avtale når vi skal bestille.

Mvh
Kriss
Westerman anbefales!
Han pakker plantene godt, og kvaliteten på brommene hans er det ikke noe å si på, store, og gjerne med flere store avleggere!
Sist jeg bestilte fikk jeg W til å dele bestillingen opp i to pakker. En registrert, og den andre uregistrert.
Den uregistrerte fikk jeg i posten etter 4 dager, den registrerte ble i tollen noen ekstra dager fordi det ikke var faktura/kvittering vedlagt, men det ordnet seg.

Siste bestilling fra Ben var jeg litt uheldig med. Pakken min havnet hos noen komplette idioter hos tollen. Men omtrent alt overlevde, bortsett fra fikusplantene mine..
Skal visst være vanskelig å finne kvittering/faktura selv når det er klistret utenpå pakken............................................ ............

Alternativt kan du jo bestille hos de og få det hentet i Hamm, eller få noen til å gjøre det hvis du kjenner noen som skal dit. Er jo der jeg ble kjent med Westerman og Ben!
Sigaw er offline  
Svar med sitat
Gammel 07-09-2010, 16:05   #10
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard

Ang ENT: Om de faktisk sender alt du bestiller, er alt fint. Rask levering og god pakking. Men nå er det andre gangen at jeg bestiller der og det mangler artikkler. Det har også hendt at jeg har bestilt en var hos dem og siden jeg allerede må betale frakt har jeg kjøpt litt nips i tillegg. Så får jeg pakken og ser at det jeg ville ha, hadde de ikke på lager, men nipset sender de, uten å si fra på forhånd. Så om dere bestiller, be om å få bekreftelse på at alle varene er tilgjengelige før de sendes! Kommer personlig ikke til å bestille hos de lengere, det er bare for amatørmessig å behandle kunder slik når man har bestillinger til flere hundre euro.

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Planter som kan brukes i terrarie tovang Terrarier 5 20-09-2010 00:29
Terrarie planter moniq Vivarier 4 11-09-2009 20:28
Planter i terrarie til skink azzkill Øgler 5 17-09-2007 18:16
Redd for nettet sitt! Spiderce Taranteller 14 29-03-2007 10:50
Hvor bestille terrarie?? Achilles Terrarier 11 24-07-2006 09:02

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 06:05.