| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Oct 2008
Sted: Bergen
|
Vi har 5 Vietnamesiske pinnedyr (tror jeg). Har hatt dem siden de var nyklekket for ca. 3 måneder siden. De har vokst enorm fort, men etter siste hamskifte i forrige uke har den ene pinnen blitt hengenede i taket med "halen" rett ned. Det ser ut som om det henger litt ham igjen på nederste delen av halen og at han ikke klarer å riste det av seg. Kan ikke se at han har spist noe, men vet at han har drukket litt iallefall. Han blir tynnere og tynnere og ser nå nesten ut som om han skal knekke i to (flat på magen). Lurer på om det er noen som har noen råd eller vet hva dette er?!?!
Hilsen håpefull! |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Sitat:
Beveger den seg? Du kan prøve å forsiktig fjerne hamrestene på halen At den blir flat og holder på å knekke betyr at den ikke får nok mat/ ikke vil spise. Det er nok desverre stor sjanse for at den dør
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: buskerud
|
Sitat:
hvit det sitter litt ham igjen, kan du prøve å dra det forsiktig (veldig forsiktig) av. det med at den blir tynnere hvet jeg ikke. prøv å friste den litt med maten og foresten hva forer du dem med??
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
Medlem siden: Oct 2008
Sted: Bergen
|
Takk for kjappe svar!
Foreløpig har de bare fått eføy og det ser ut for at de elsker det...alle spiser kjempegodt, bortsett fra denne ene. Jeg skal skifte eføy senere i dag. Får prøve å se hvor løst ham'et sitter samtidig. Han beveger seg...går på spasertur i taket av og til, men har ikke sett ham nede i buret på over en uke nå. Tenkte jeg skulle se om jeg fikk kjøpt litt sitronmelisse og se om han ville ha det. Håper det ordner seg....Tar gjerne imot råd på annen mat også som kanskje frister bedre?! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: buskerud
|
det er kanskje litt seint på året nå,men pinnedyr elsker bringebær blader! jeg gir det til mine pinnedyr og det ser ut som de liker det
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| pinnedyr - sykt | scarabid | Pinnedyr | 2 | 07-02-2008 21:17 |
| så sykt at jeg eier ikke ord!!! | reptilfrelst | Småprat | 17 | 24-05-2007 08:09 |
| helt sykt!!! | reptilfrelst | Småprat | 3 | 06-05-2007 12:20 |
| Sykt gap!! | jernmannen | Snoker | 2 | 15-03-2007 20:44 |
| sykt rått | parahybana_freak | Taranteller | 8 | 04-03-2007 22:05 |