| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 22
|
Jeg tenker på å kanskje skaffe meg pinnedyr, for de er så tøffe, men det er et par ting jeg lurer på før jeg bestemmer meg!
1. Kan man ha pinnedyr i en gullfiskbolle, hvis man lager nettingtak? Eller er det et problem for dem at veggene er runde? Bollen er ca 25 cm høy og 30 cm diameter på det bredeste. Jeg har hørt at "buret" bør være dobbelt så høyt som det fullvokste dyret, men finnes det pinnedyr som ikke blir mer enn ca 10 cm? 2. Hvor får man tak i pinnedyr? Jeg har aldri sett det i noen dyrebutikker. Bor fortiden i stavanger, noen som vet om noe der? 3. Må man gjøre noe med det gamle hamet når de skifter ham? Skal det kastes, eller bare være der? 4. Hva i alle dager gjør man med alle pinne-barna? Har hørt at det blir så fryktelig mange, kan man gi de til dyrebutikker? Hvor mange og hvor ofte kommer det nye barn? |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: buskerud
|
Sitat:
1. det går sikkert, men det finnes noe litt mer finere å ha dem i, eksempel plast terrarier som ikke koster all verden pinnedyr sin størelse varier litt fra art til art, men et vietnamesisk pinnedyr er ikke mer en ca 10-12cm.2. pinnedyr kan du få tak i dyrebutikker eller det er sikkert folk som selger det her innpå, går sikkert an å spørre de som jobber i dyrebutikken om de kan bestille noen også? 3 det gamle hamet kan du egentlig bare kaste... 4. de kan du ha i samme bur som de voksne, avhenger litt av hvor stor plass du har i buret. pinnedyr legger mange egg! pinnedyr legger egg når de begynner å bli gamle, jeg regner med at de legger ca 5-10 egg om dagen. du kan sikkert gi eggene til dyrebutikker.
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 22
|
Tusen takk!
|