"
Gammel 08-10-2008, 15:09   #1
Junior Member

Medlem siden: Oct 2008
Alder: 22
Meldinger: 2
Standard Pinnedyr i gullfiskbolle?

Jeg tenker på å kanskje skaffe meg pinnedyr, for de er så tøffe, men det er et par ting jeg lurer på før jeg bestemmer meg!

1. Kan man ha pinnedyr i en gullfiskbolle, hvis man lager nettingtak? Eller er det et problem for dem at veggene er runde? Bollen er ca 25 cm høy og 30 cm diameter på det bredeste. Jeg har hørt at "buret" bør være dobbelt så høyt som det fullvokste dyret, men finnes det pinnedyr som ikke blir mer enn ca 10 cm?

2. Hvor får man tak i pinnedyr? Jeg har aldri sett det i noen dyrebutikker. Bor fortiden i stavanger, noen som vet om noe der?

3. Må man gjøre noe med det gamle hamet når de skifter ham? Skal det kastes, eller bare være der?

4. Hva i alle dager gjør man med alle pinne-barna? Har hørt at det blir så fryktelig mange, kan man gi de til dyrebutikker? Hvor mange og hvor ofte kommer det nye barn?
Sofie123 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 08-10-2008, 16:59   #2
Reptilfreak

Nikazo sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: buskerud
Meldinger: 541
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Sofie123 Vis post
Jeg tenker på å kanskje skaffe meg pinnedyr, for de er så tøffe, men det er et par ting jeg lurer på før jeg bestemmer meg!

1. Kan man ha pinnedyr i en gullfiskbolle, hvis man lager nettingtak? Eller er det et problem for dem at veggene er runde? Bollen er ca 25 cm høy og 30 cm diameter på det bredeste. Jeg har hørt at "buret" bør være dobbelt så høyt som det fullvokste dyret, men finnes det pinnedyr som ikke blir mer enn ca 10 cm?

2. Hvor får man tak i pinnedyr? Jeg har aldri sett det i noen dyrebutikker. Bor fortiden i stavanger, noen som vet om noe der?

3. Må man gjøre noe med det gamle hamet når de skifter ham? Skal det kastes, eller bare være der?

4. Hva i alle dager gjør man med alle pinne-barna? Har hørt at det blir så fryktelig mange, kan man gi de til dyrebutikker? Hvor mange og hvor ofte kommer det nye barn?

1. det går sikkert, men det finnes noe litt mer finere å ha dem i, eksempel plast terrarier som ikke koster all verden pinnedyr sin størelse varier litt fra art til art, men et vietnamesisk pinnedyr er ikke mer en ca 10-12cm.

2. pinnedyr kan du få tak i dyrebutikker eller det er sikkert folk som selger det her innpå, går sikkert an å spørre de som jobber i dyrebutikken om de kan bestille noen også?

3 det gamle hamet kan du egentlig bare kaste...

4. de kan du ha i samme bur som de voksne, avhenger litt av hvor stor plass du har i buret. pinnedyr legger mange egg! pinnedyr legger egg når de begynner å bli gamle, jeg regner med at de legger ca 5-10 egg om dagen. du kan sikkert gi eggene til dyrebutikker.
Svar med sitat
Gammel 08-10-2008, 17:04   #3
Junior Member

Medlem siden: Oct 2008
Alder: 22
Meldinger: 2
Standard :)

Tusen takk!
Sofie123 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 08-10-2008, 18:03   #4
Reptilfreak

Nikazo sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: buskerud
Meldinger: 541
Blog Entries: 2
Talking

bare hyggelig
hvis du lurer på mere, så bare spør
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
pinnedyr og egg Nikazo Pinnedyr 0 27-07-2008 19:49
Pinnedyr Jon M Pinnedyr 5 05-04-2008 05:35
Pinnedyr dør! :0 troia Pinnedyr 8 12-03-2007 09:05
Pinnedyr troia Terrarier 36 26-12-2006 18:42
Pinnedyr egg john Pinnedyr 31 19-11-2006 09:45

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 06:01.