| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2006
Sted: Sør-Trøndelag
|
Hei alle sammen.
Ganske fersk her inne. Jeg har akkurat k jøpt meg 3stk Vietnamesiske pinner, men sitter å ser litt etter E.T også, synes de ser litt kule ut. Men kan de bo i samme terra? *Ser disse bokstavene og tallene L-2, L-3 osv er skrevet noen steder...men hva betyr de? * Hvor ofte bør man skifte underlag når man har mose? Jeg bare plukket mose ute i hagn jeg, går det bra? (det er slik mose som har veldig lange "røtter", slik som fårekommer på plen tror jeg, men jeg plukket de litt utom plenen) *Når man gir bringebær blad, gir man da bare bladene, eller setter man nedi en stalk med blad på? *spiser de nypebusker tro?? De har jeg i hagen min, og jeg vet de ikke er sprøytet i allefall. *Sitronmellissen i butikker, er ikke de sprøytet? *Og hvor mye spiser et pinnedyr? Tenker da i forhold til hva jeg må hamstre å fryse ned... *Hvor stort terra trenger jeg hvis jeg vil ha E.T også? Akkurat nå bor Pinnene mine i en slik plastbos som er ment for transport av reptiler o.l. Den er ikke så høy (15cm), men mine dyr er små ennå. Må gå til innkjøp av et større terra, men lurer på om jeg skal selge det store jeg har eller ikke først...125cm L*50cm D*80cm H. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
hva med å lese før man skaffer seg dyr ?
![]() her er hvertfall ett caresheet Medauroidea extradentata - Vietnamsk annan pinnedyr
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: Buskerud
|
Hei!
Selv putter jeg inn et lite glass med vann i og puter nedi hele kvister. Jeg har bare matet dem hittil med: Bringebærblader,litt salat og de digger Sitronmelliss. Du burde spørre de i butikken om de er sprøytet. Men alle har vell ikke stor erfaring med det der. Så du kan skylle den under litt rennende vann, og gnikke litt med fingeren under bladene
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Og den artikkelen du har linket til har jeg lest mange ganger før jeg la inn disse spørsmålene.. . Dette med L2, L3 osv har jeg desverre ikke funnet så mye ut av, og tro meg jeg har lett, Fordi om man leser seg grønn, så må det jo være lov til å spørre noen spørsmål...er vel det man bruker et forum til trodde jeg...for å hjelpe andre og forå selv få hjelp...dette for at dyrene skal ha det best mulig. F.eks: jeg har drevet med hund i snart 20år, lest mang en bok fra perm til perm, men det er jo ikke dermed sakt at jeg vet alt om hunder fordi?? Nei, man lærer av erfaringer man deler med andre! Takk for linken, hadde gjort super nytte hvis jeg ikke hadde vist om den fra før
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Evje
|
L1 osv er stadiet de er på. Noen kaller første stadiet etter egg L1, og da blir L2 etter første gang den bytter ham, L3 etter andre gang den bytter ham etc.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Tusen takk for svar
![]() Det var det jeg trodde, men var litt usikker Tengte det kunne ha no med hamskiftet å gjøre... men tengte ikke at L-1 var nyklekket Greit å vite slike ting, Så tusen takk
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| osv |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Masse Leopardgeckobilder... | GekkoGalaksen | Agamer | 10 | 12-05-2008 21:04 |
| Sirris masse død. | john | Fôrdyr | 28 | 06-12-2007 00:45 |
| masse fine bilder | Løven31 | Andre insekter | 16 | 30-10-2007 16:22 |
| Oslo Reptilpark besøk, masse bilder =) | CamStatic | Andre øgler | 11 | 23-07-2007 05:17 |
| Hvit bløt masse | tovang | Taranteller | 5 | 04-01-2006 17:55 |