| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Troms
Alder: 18
|
Hei!
Jeg lurer på hva Pinnedyr egentlig kan spise og ikke spise. Jeg har ikke gitt mine Medauroidea extradentata noe annet enn Sitronmelisse, for jeg vet liksom ikke helt hva jeg kan gi til dem. Noen her som gidder å lage en "liste" med hva Pinnedyr kan/ikke kan spise? ![]() Jeg vet at de ikke burde spise salat eller noe fra bjørk, siden det kan skade Pinnedyrene (ikke de som lever, men etter noen generasjoner). Og, kan de spise ripsbærblader eller Sitrontimian? Takker for svar! Hilsen Malin |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Oslo
|
Hei Malin,
Jeg gir mine Bregner og Bringebærblader. Dine kan spise litt mer men vær forsiktig med nye blader/skudd, det kan skade dem. Dine kan bla. spise Sitronmelisse, Eik, Bjørnebærblader og Roser. Aller helst vil de jo selvfølgelig ha tropiske blader fra Vietnam, mener det er Pseudotsuga, Picea sitchensis og Acrocarpus fraxinifolius som er mest utbredt der. Ikke umulig at blomster-butikken på hjørnet kan skaffe disse ![]() ![]() Kilde: Google.com/images |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Tusen takk!
![]() Men kan de spise ripsbærblader? Har så masse av det her. Begynner å bli litt lite mat på sitronmelissen nå, så tenkte de kunne få noe som finnes ute. Men når jeg kommer hjem (er på ferie), så skal jeg prøve å få tak i de plantene fra Vietnam ![]() |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() Fiktiv |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: buskerud
|
-jeg gir mine salat(u sprøytet) dem jeg kjøpte dem hos, sa det ikke var galt at dem spiste salat. pinnedyr liker også bringe bær blader, som du kan plukke og fryse dem ned, dem liker også litt løvetann blader
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Det eneste jeg kan finne her, er nok løvetannblader. Bringebær og Bjørnebær tror jeg ikke vi har her. Bor i troms.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 22
|
Sitat:
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
|
Jeg gir mine de bladene jeg finner. Jeg har print'et ut bilder av blader de
spiser og prøve å finne de rundt forbi...og hvis jeg ikke gjør det så tar jeg de som ligner mest. Så langt har det fungert og de spider det jeg gir de. |
|
|
|
|
|
#10 | ||
|
Reptilfreak
|
Sitat: