| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: May 2008
|
Heisann.
![]() Jeg har et indisk pinnedyr, og det holder på å gjennomgå et hamskifte. Det ser ut til at hun har satt seg fast i den gamle huden, og kommer seg ikke ut. Nylig mistet hun faktisk et ben mens hun forsøkte å komme seg ut av det, og nå ser det ut til at hun har brekt to av de andre bena inne i huden, og klarer ikke å komme seg løs. Hun har holdt på i flere dager nå, og kommer seg ikke noe lenger. Er det noen som vet hva jeg bør gjøre? Skal jeg klippe av bena der hun har satt dem fast i den gamle huden, eller bør jeg bare la henne være? Hun sliter sterkt med å komme seg rundt, og klarer ikke å klatre, så noe bør vel gjøres?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Member
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Telemark
|
En liten trøst. En av mine kom ut av hamskifte med bare to ben og ser ut til å klare seg godt. Ser den stadig på nye plasser i terrariet så den kommer seg rundt og har også sett at den har klatret. Trine
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Rælingen
Alder: 20
|
har du prøvd og prute på pinnedyret med sprayflaske a?(veldig fin dusj da)
tenker hvis hamen blir lit mykere og fuktig så kansje den detter av.(men har ikke erfaring med dette. men har hatt pinnedyr før.) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
Medlem siden: May 2008
|
Takker for svar!
mtv65: Stakkars pinnedyret ditt. ![]() dragonfly: Jeg har gjort dette en stund nå, og når du sier det, så ser det faktisk ut til at hammet blir mykere og forsvinner litt etter litt. Det ser ut til å ha blitt litt mindre. Du tror dette er på grunn av vannet? I så fall skal jeg fortsette å sprute en del. Pinnen spiser iallfall masse, og drikker stadig vannet jeg spruter inn i buret, så den overlever i det minste. Bare synes litt synd på henne. Det er ikke alltid like greit å være pinne, tydeligvis.
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| hamskifte, pinnedyrets |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hamskifte | Elensar | Taranteller | 7 | 02-07-2008 13:21 |
| hamskifte | boa1 | Agamer | 3 | 30-10-2007 18:11 |
| hamskifte | big_cola_fan | Taranteller | 12 | 16-10-2007 18:29 |
| Hamskifte leo! | Bling_juice | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 2 | 24-08-2007 14:09 |
| Pinnedyrets syn | Ansie | Pinnedyr | 0 | 13-03-2007 11:46 |