"
Gammel 02-05-2008, 23:35   #1
Junior Member

Medlem siden: May 2008
Meldinger: 2
Standard Pinnedyrets hamskifte

Heisann.

Jeg har et indisk pinnedyr, og det holder på å gjennomgå et hamskifte. Det ser ut til at hun
har satt seg fast i den gamle huden, og kommer seg ikke ut. Nylig mistet hun faktisk et ben mens hun forsøkte å komme seg ut av det, og nå ser det ut til at hun har brekt to av de andre bena inne i huden, og klarer ikke å komme seg løs. Hun har holdt på i flere dager nå, og kommer seg ikke noe lenger. Er det noen som vet hva jeg bør gjøre? Skal jeg klippe av bena der hun har satt dem fast i den gamle huden, eller bør jeg bare la henne være? Hun sliter sterkt med å komme seg rundt, og klarer ikke å klatre, så noe bør vel gjøres?
Loke er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 03-05-2008, 00:40   #2
Member

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Telemark
Meldinger: 42
Standard

En liten trøst. En av mine kom ut av hamskifte med bare to ben og ser ut til å klare seg godt. Ser den stadig på nye plasser i terrariet så den kommer seg rundt og har også sett at den har klatret. Trine
diverse pinnedyr
mtv65 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 03-05-2008, 00:44   #3
Reptilfreak

dragonfly sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Rælingen
Alder: 20
Meldinger: 12
Standard

har du prøvd og prute på pinnedyret med sprayflaske a?(veldig fin dusj da)
tenker hvis hamen blir lit mykere og fuktig så kansje den detter av.(men har ikke erfaring med dette. men har hatt pinnedyr før.)
dragonfly er offline  
Svar med sitat
Gammel 03-05-2008, 00:54   #4
Junior Member

Medlem siden: May 2008
Meldinger: 2
Standard

Takker for svar!

mtv65: Stakkars pinnedyret ditt. Kan se det for meg. Da jeg var yngre hadde jeg også pinnedyr, og et av dem mistet tre ben. Den haltet seg rundt, men klarte seg allikevel ganske fint helt til neste hamskifte.

dragonfly: Jeg har gjort dette en stund nå, og når du sier det, så ser det faktisk ut til at hammet blir mykere og forsvinner litt etter litt. Det ser ut til å ha blitt litt mindre. Du tror dette er på grunn av vannet? I så fall skal jeg fortsette å sprute en del.

Pinnen spiser iallfall masse, og drikker stadig vannet jeg spruter inn i buret, så den overlever i det minste. Bare synes litt synd på henne. Det er ikke alltid like greit å være pinne, tydeligvis.
Loke er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
hamskifte, pinnedyrets

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hamskifte Elensar Taranteller 7 02-07-2008 13:21
hamskifte boa1 Agamer 3 30-10-2007 18:11
hamskifte big_cola_fan Taranteller 12 16-10-2007 18:29
Hamskifte leo! Bling_juice Leopardgekkoer og andre Eublepharis 2 24-08-2007 14:09
Pinnedyrets syn Ansie Pinnedyr 0 13-03-2007 11:46

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 05:53.