| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Apr 2008
|
hei
jeg har nå akkurat fått et stort akvairum, som jeg skal bygge om til et terra, er helt nytt på dette, å tenkte kanskje jeg skulle starte med noen pinnedyr da disse ser veldig morsome ut! så har jeg noen kjappe spørsmål!! hvor får jeg tak i pinnedyr? å hva skal jeg ha i terraet så det trives? skal starte å bygge i det denne uken her! kan jeg bruke reptil substans i bunnen? å hvor får jeg tak i varmelampe/varme kilde som jeg kan bruke? er det noen gode nettbutikker som selger slikt? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: sandefjord
|
gå til dyrebutikken din så får du vite alt du trenger der... trur jeg har hørt atte ikke pinnedyr skal ikke ha varmematte eller varmematte elelrs tar jeg kraftig feil...men gå til dyrebutikken din der har dem pinne dyr og alt du trenger MVH SHISHA
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Shisha, det finnes mange forskjellige arter pinnedyr, noen skal ha varme, andre ikke.. Du må ikke uttale deg om sånt hvis du ikke vet, da trådstarter tror det du har sagt, og det kan ende trist..
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
I dyre butikker har de også en tendens til å overprise sånne dyr. så kjøp kunn ett dyr på ca 2,5 - 3 cm. for de formerer seg fort. jeg vil tippe det er mest morro for deg.
Jeg kjøpte ett til min lillebror for mange år siden. etter noen mnd klrte han ikke telle de. Men 2mmelit1 hvor i verden er du ifra? er du ifra oslo eller kan komme til oslo skal jeg skaffe deg ett dyr jeg Send meg en privat melding her inne så kan vi avtale nærmere.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Det er også flere her som selger div. arter pinnedyr, det følger også med hvordan man skal holde dem
![]() http://www.reptilfreaks.no/forum/sel...um-selges.html http://www.reptilfreaks.no/forum/sel...10-kr-stk.html
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
|
har mange pinnedyr som jeg gir bort om at du henter i oslo (nittedal) indiske pinner
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
hehe, så tilgangen er ikke problemet altså! men finnes det noe caresheet på pinnedyr generelt? eller for noen arter? men hoved greia mi er å ordne terrat så det blir gromt først!!! da må det inredes, instalere noe lys armatur, varme matter/lampe what ever, de skal jo ha ganske grei temp mange av de, å det er ikke så varmt i leiligheten min, er luft fukter å anbefalle også eller? kan jo kjøpe en slik på biltema og lage noe løsning selv, lar folk luft fukteren stå på hele tiden? slik at den har konstant samme luft fuktighet? å hvor får jeg tak i billig hygrometer?
jeg holder til en god time fra oslo=) så å kjøre den strekken er jo ikke noe stort problem=) |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Junior Member
|
takk for fin info=) kjekt forume det her altså!
edit: her stod jo det meste jeg trenger å vite egentlig!! men hvordan er det å ha flere forskjellige i samme terra? som krever samme temp og luft fuktighet? å hvordan mater man disse? setter man bare inn en busk med feks sitronmeliser å lar de spise? eller rasjonerer man maten å gir de en gang i blant? Sitat:
Sist endret av 2mmelit1; 28-04-2008 kl 20:08. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
Sted: Telemark
|
Etter å ha prøvd meg frem så har jeg satt inn sitronmelisse, syrin og bringebær i potte inn i terrariumet mitt. Noen pinner liker høyere fuktighet og temperatur enn andre. Jeg bor også i et kaldt hus så jeg tok strategisk og satt terrariet varmere og plassert vifteovn i området for å øke temperaturen for mine så ikke ut til å trives. Økt fuktighet og varme gjorde susen.
Noen bruker små varmematter til pinner og knelere også. har bestilt på ebay.co.uk selv med tanke på kalde dager og på høsten. De enkle og vanligste pinnene (indisk og vietnamesisk) ser ut til å klare seg godt ut fra det jeg har lest og sett med ganske stor variasjon i temp go fuktighet. Noen arter liker luftigere bur så mange bruker nylonnett bur til disse (ebay formidler disse også) Noen liker å leve mer på bakken - noen mer i grener. Mange mange mange utrolig tøffe arter å få tak i - farlig mange hehehehe (mye rart i posten på vei til meg - når eggene klekker utover sommeren og hlsten ja DA BLIR DET LIV RAI RAI Jeg har blitt helt hektet. Hvis du søker litt rundt så har du nok å gjøre den neste måneden med å studere caresheet hehehehe. Trine
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Sitat:
Extatosoma tiaratum selges <-- disse kan ambefales, store kraftige pinnedyr Indiske pinnedyr bebier selges! 10 kr stk
|
|
![]() |
| Emner |
| jeg, pinnedyr, vill |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||