| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Jeg har nå bestilt tre pinnedyrarter/vandreblad fra en person på einet.dk. Jeg bestilte egg for å slippe innporttilatelse (eggene sendes i et brev)
Artene er: Heteropteryx dilatata 6stk Eurycantha calcarata 6stk Phyllium siccifolium 10stk Jeg har 2 terraer. Mål: 75l*40b*60h og 65l*34b*50h målene er i cm Fra før av har jeg to pinnedyrarter, C. m. og E.t. Hvilke kombinasjon av pinner vil dere ambefale? Vet at enkelte av disse artene ikke kan holdes i samme bur så jeg lager skilevegger av pleksiglass. Det største terraet har en 35wats varmematte på bakveggen av terraet, matta blir mellom 45-50 grader varm Det andre terraet har en varmematte på 25watt på sida og lys på toppen. Matta blir ca 40 grader og grillen under lyset blir ca 35 grader, så dette er det varmeste terraet.
MVH Pinnefreaken †Kristian262† Sist endret av Kristian262; 26-04-2008 kl 12:43. Begrunnelse: Har flytta den ene varmematta opp på siden av terraet |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Member
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Telemark
|
Heteropteryx dilatata- har ganske aggresiv hundyr har jeg hørt så kanskje den er en du bør være forsiktig med å blande med de andre.
Høres ut som pinnedyra kommer til å få det godt i store varme terrarier. Jeg har drømt meg bort på ebay i dag og slått opp art etter art som er å få egg av. farlig fristende. Trine
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
*Jeg vil også ha*
![]() Det du brde gjøre er å innrede terrarirene, så skru på varmen, slik du ville latt den stått på. Så hver halvtime, eller time sjekker du tempen til buret, så kan du jo senke ned litt på natten. Lykke til!
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Her er en grov innedeling slik jeg har tenkt å ha dyrene:
Heteropteryx dilatata er ganske store så de må plaseres i det største buret Har lest at blader trenger god luftsirkulasjon derfor tenker jeg det er fint å plasere Phyllium siccifolium der det itillegg er lufterist på siden Carausius morosus og Extatosoma tiaratum kan være i samme bur, derfor trenger de stor plass Da er det bare en plass igjen og der tenker jeg det er fint å ha Eurycantha calcarata Er det noen komentarer til dette oppsettet?
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Jeg fikk vist noen ekstra av den snille dansken
![]() Jeg fikk: Heteropteryx dilatata egg 10stk Eurycantha calcarata egg 17stk Phyllium siccifolium egg 15stk Bilder: Dette får man for 200kr i dag: ![]() Jeg regner med at de oppi korken er Eurycantha calcarata egg, de store kulene er Heteropteryx dilatata egg og de andre Phyllium siccifolium egg. Hvis det er feil så er det fint med en tilbakemelding!!! Heteropteryx dilatata eggene er gravd ned ca en cm i jord (har ikke torv tilgjengelig akurat nå, men regner med at det går bra) De andre ligger oppå jorda (alle artene i hver sitt bur) Antatt klekketid: Heteropteryx dilatata ca 10 måneder Eurycantha calcarata og Phyllium siccifolium ca 3 måneder
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Gratulerer! Så ikke akkurat ut som noe som er verdt 200 kr, men det blir kansje det når de blir stoore fete dyr
si ifra hvis du kunne solgt noen(1) blader da! Du har PM btw
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Ser av og til at folk selger et voksent Heteropteryx dilatata par for et 4 sifret beløp
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Akershus...
Alder: 20
|
hva heter han du kjøpte egga fra??