| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Bergen
|
har nå bestemt meg for å kjøpe meg noen Peruphasma schultei
![]() disse skal kunne tåle litt kulde men ikke minusgrader eller frost, de spiser dessuten liguster, syrin og myrteleddved. Hvordan er temperaturene i Oslo omegn for tiden? går de ned på minusgradene?skulle det gå greit å sende tror dere? får de fra Danmark og det forventes at hvis han der nede sender på en mandag så kommer de fram torsdag eller fredag...altsåfire fem dager i posten det var en her på forumet som fikk noen dyr på vinterstid, desember...trond1..han fikk den alle fram i live friske og fine ![]() (ser at han ikke har vært på siden begynnelsen av 2007, litt vanskelig å spørre han da )Lurer også på om det er noen i Bergen som aner om noen av disse plantene er vanlig i Bergensområdet?litt vanskelig å spørre men eg mener å ha sett disse hekkeplantene rundt om...men husker bare ikke hvor!plantajen har ingen liguster inne..sjekket nettopp.Noen som hvet hvor eg eventuelt kan kjøpe? Noen plantemarked navn eg kan søke på..? blir veldig glad for all hjelp!
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
kan sikkert være fornuftig å bruke heatpack.
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jan 2008
|
får heatpack med forskjellig varighet. men det er fortsatt minusgrader i oslo omegn innimellom.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
her hvor jeg bor i oslo er det 4,5 Celsius.
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Personlig ville jeg ikke tatt sjangsen akkurat nå. Hadde to edderkopper som døde, med heatpack, nettop. De ble sendt med overnight express og var i posten mindre enn 24t. Det sier litt. Ellers så må du huske på å fikse deg import-tillatelse, av DirNat.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
spørr ekstremt mye no men hvordan får eg tilatelse?
hvorfor trenger jeg det for pinnedyr...?skulle ikke det gå greit overgrensen det da?liiitegranne treig i dag... ![]() flott at folk gir meg masse info så eg ikke plutselig står fast! og det er jo som kjent ikke bra når et gjelder levede dyr og post....lite gøy..
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Sted: Oslo
|
her er det fra -1 - 4,5 grader. dette er på søndre norstrand.
mvh powerboy
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2006
Sted: Akershus
|
P. schultei bør ha fra 18-25 grader, laveste temperatur på natta. På dagtid 20-25 grader. Selv om de er robuste og kommer fra 12-1800 meters høyde, så er dette i Peru, og jeg tror ikke at de er "designed" for å klare den lave temperaturen vi har her i Norge nå (selv om det er mildt til årstiden å være).
Jeg ville ikke tatt sjangsen på å få tilsendt P. schultei nå. Hvor mye betaler du pr. stk? Vedlagt noen bilder på noen av mine Peruphasma shultei. Som du ser på bildene så forer jeg dem med blader fra Oliventre. Oliventre burde du kunne få tak i på gartneriet/Plantasjen/Oasen. ![]() ![]()
Hjemmeside: http://www.guttapaaskauen.com Sist endret av Kakon; 07-02-2008 kl 18:08. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
nei så søte^^gleder meg til å få i hus!
betaler 10 danske kr. pr.stk. de er L1 og L2 for øyeblikket... Får de fra Tom Larsen (E.I.)nedi danmark... ![]() han sa de ville tåle litt kulde men ikke frost over lengre tid! har bestilt 20 stk. av han... oliventre er tingen!Det er bra...får sjekke om de har på plantasjen eller noe lignende i nærområdet...får håpe. han sa han kunne sende nå, men tok ikke på seg ansvaret hvis de skulle krepere i posten...så det er liksom opp til meg og siden eg ikke har så veldig god erfaring på det området blir det liiitegrann vanskelig valg ![]() derfor spør eg dere her på forumet som har mykket mer peil en meg! ![]() takk for all hjelp hittill, hvis det er noen som vil dele mer kunnskap så blir eg veldig glad for det altså^^
|
![]() |
| Emner |
| hjelpmuligens, kaldt |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Aaah! Krise! Tarantelll drukner muligens under molt! | Lewis | Taranteller | 18 | 13-04-2008 19:50 |
| Kaldt for reptiler | Løven31 | Media | 2 | 06-01-2008 21:47 |
| Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! | Chibi | Snoker | 12 | 15-03-2007 00:30 |