| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
|
jeg har gitt den eføy, frukt, roseblad, sitronmelisse. men han ser ikke ut til å spise det. han står bare helt øverst i terrariet. og så lurer jeg på, er det greit å ha bark som bunn?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Molde
|
bark i bunnen funker fint det
om du henger bladene opp i kvister som du har i terraet nærme kommer de til å spise av de til slutt tenker jeg!
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansund
Alder: 21
|
Hvilken type pinnedyr er dette? Hvordan ser terraet ditt ut?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
For meg funket det fint å henge bladene litt opp på kvistene så de hang ned fra de. Brukte binderser jeg bøyde om til en "S"-krok. Prøv dette. Og om du minsker mengden mat som er i terraet samtidig vil du lettere se om det er noe som er spist på.
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
wollf hvilken art er det du har?
For meg kan det nesten høres ut som om du har skaffet deg en kresen art uten å vite om det. Frukt er forresten ikke pinnedyr så glade i. Det er også en mulighet for at du har en ikke kresen art, men ikke ser at den spiser fordi den spiser så lite om gangen. Er det en nymfe du har kanskje? Sitat:
Bark fungerer ikke, veldig mange forskjellige typer bark inneholder stoffer som er skadelige for insekter. Det beste underlaget til pinnedyr er enten ugjødlet torv, vermeculite eller fuktig mose (må si jeg foretrekker de andre fremfor denne). |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
oi, mye jeg ikke vet gitt. skaffet jeg en vietnamesisk annan pinne, men han er ikke stor. han spiser druer har jeg sett og rapid salat. har att bark i lenge nå da og ikke noe har skjedd. men han er ganske ung tror jeg. kan legge ut bilde.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
hmm alle annan pinnene jeg har hatt har vært veldig glade i mat, og jo disse spiser også gjerne skallet på en drue. La merke til at ene min sluttet å spise i enkelte perioder, men jeg maten den som vanlig og byttet ut maten like ofte og til slutt så begynte den å spise merkbart igjen. det er godt mulig at den spiser selv om du ikke ser det (husk pinnene er nattaktive og mye kan skje om natten som du ikke ser). Den annan-pinnen jeg har nå er slik akkurat nå også, nekter å være på bakken og er fult opptatt med å leke pinne så er ikke nede å spiser så ofte heller. Prøver å variere maten så får vi se hva som skjer. min indiske står konstant rundt maten og spiser og jeg bruker helt vanlig reptilbark. denne har de ingen problemer med og er giftfri. Hva mater du dine med?
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
mater han med roseblad, sitronmelisse, salat, druer, eføy. harvel egentlig til nå testet ut hva han liker og ikke. men tror kansje det stemmer at han spser om natten. barken jeg bruker er fra plantasjen. men når skifter de ham og hvor ofte?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
foresten over på noe helt annet. hvordan får jeg profilbilde?
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Ang hamskifte så tror jeg ikke din skifter så mange fler med tanke på at den er såpass stor (ser utifra bildet). Min skiftet kun 4 og de hadde de ganske tidlig i livet sitt. Mine skiftet ca 1 gang i måneden, bortsett fra det siste som kom etter 2måneder siden det 3. om du forsto det
litt kluss.Ang avetar så ble jeg litt usikker, så uten at jeg har sjekket selv så kan du prøve å se om du finner noen instillinger på din profil. Personlige opplysninger eller noe. jeg kan finne ut etterpå om du ikke finner det ut.
|
![]() |
| Emner |
| ikke, mitt, pinnedyret, ser, spise, til |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva kan Pinnedyr spise og ikke spise? | Malin.. | Pinnedyr | 28 | 28-10-2008 10:13 |
| Hjelp! Pinnedyret mitt har blitt svart! | emil | Pinnedyr | 22 | 01-09-2007 14:47 |
| Vil ikke spise | Tony26 | Snoker | 14 | 15-05-2007 16:44 |
| Vil ikke spise ! | skorpion | Knelere | 23 | 25-12-2006 10:17 |
| Pinnedyret mitt er livløst og hvitt! | sainten | Pinnedyr | 8 | 13-04-2006 21:56 |