| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
nå har absolut alle bringebærblader og eikeblader forsvunnet så nå må jeg hente i frysen. Akurat nå er det 4.9 minusgrader då de fleste plantene dør/går i dvale ol. nå....
da lurer jeg på hvordan jeg skal henge opp/legge de fryste bladene i terraet slik at pinnene som bor der (Extatosoma tiaratum) finner de? når jeg reiser på hytta i helgene, vil de fryste bladen holde i 3 dager?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Jeg ville hengt de opp i taket.
Lag en lett konstruksjon av en binders som du omformer til en slags krok. Deretter hekter du denne i luftelista og fester bringebærblader til den. Det kan ofte lønne seg å ha flere enn en. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansund
Alder: 21
|
Du kan alltids mate de med krydderplanter. Jeg mater mine med det, jeg er sjeldent ute å henter derifra. Bruker for det meste sitronmelisse (denne er de helt tullete etter), men jeg bruker også persiller og slikt. Er jeg ute så er det enten løvetann blader eller bringerbærblad. Men det jeg vil frem til er at du trenger ikke nødvendigvis å fryse ned mat til pinnene dine, det finnes mye lettere løsninger. Plantene finner du i nesten alle vanlige matvarebutikker og koster ikke mer enn 20-30kr.
og i forbindelse med det lille problemet ditt, så kan du egentlig bare sette hele denne planten inni buret mens du er vekke. bare spray den med vann før du drar så går alt helt supert!
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Takk Chixz,
jeg ser at pinnene også er litt aktive om dagen, må det vere tilgang til frisk mat døgnet rundt? Sitat:
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Sitat:
De spiser mest om natten, så det er da tilgangen på frisk mat er viktigst. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Trondheim
|
Dryrker løvetann inne;P Helt genialt;P, mat i hele vinter. Vokser som f.
Frosne blader holder vell seg noen timer:S |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
er litt forsent å dyrke det nå men kan gjøre det neste sesong
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Ja
Tar en god stund før planten du tar inn begynner og vokse da Alle blder untatt 2-3 vistner Så vokser den som f;P
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Det gjorde ikke det til meg, hele greia vistnet. Mår man tar en plante inn fra -2 grader og setter den på rommet 25 grader er det en liten forskjell;P
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| mat, vinter |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Ã…ssen skaffer dere torv?? siden det er vinter tider. | Zpider | Skorpioner | 10 | 18-02-2007 17:39 |