| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Har gitt eføy til pinnedyr i over 2,5 år nå og 4. genrasjon har komt godt i gang. Siden jeg skal skaffe meg noen Extatosoma tiaratum så har jeg lest ganske masse om de i det siste og da fant jeg at enn ikke bør mate de med samme art mat mer en 5-6 genrasjoner. så da får jeg variere maten om sommeren og bruke eføy som vintermat.
Mit spørsmål er hvilke planter/trær kan jeg gi de på someren? har begynt med bringebær planter nå. Har en del flere spørsmål til pinnedyr eiere: Hva setter dere maten i når de er i buret? Når jeg skal ha noen Extatosoma tiaratum og noen Carausius morosus i samme terra vil den optimale tempen hvere ca 25grader og fuktiheten ca 70-80%? Takker for svar
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Akershus
Alder: 19
|
Jeg har en sitronmelisse potteplante der inne jei. De sitter bare i planta, og vil ikke gå på pinnene jeg har satt inn
Skal variere litt mere, med løvetann, og bringebær blader, og bjørnebær blader om sommeren.. Men, sitronmelisse er å anbefale. ser ut til at den trives godt også, hos pinnedyra, den blir jo "trimma " hver dag.. Legger blader av bringebær og diverse litt rund, henger det på kvister, og i taket, og tar de ut når de ikke ser friske ut lenger Jeg har forresten indiske og vietnamesiske sammen, trives godt de!
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
jeg setter alltid eføyen i et jogurt glass med glapakk over toppen av jogurtglasse slik at ingen pinnedyr drukner.
Er det noen andre som bruker denne oppskriften eller pleier dere å kjøpe planter (sitronmelisse o.l.) og sette hele in i terraet?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Molde
|
jeg bare pluker bringerbærblader og røseblader og henger de på kvister inne terraet! om vinteren har jeg fryst ned blader, funker fett !
men sitronmellise anbefales også! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
Medlem siden: Jan 2007
Sted: oslo, i feil land:(
|
når jeg hadde pinnedyr , pleide bringebærblader alltid å være en klar favoritt!!, men det kan vel stemme at de ikke skal ha samme mat hele tiden. de fleste virvelløse dyr og innsekter liker best variert kosthold...
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Sandnes
|
jeg plukker eføy og henger på grenene i terraet og legger litt på bakken også, det er ikke så farlig hvor de ligger.
|
![]() |
| Emner |
| noen, pinnedyr, spørsmål |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Litt spørsmål om Pinnedyr | Malin.. | Pinnedyr | 17 | 10-09-2008 12:39 |
| Noen spørsmål om Pinnedyr. | Jon M | Pinnedyr | 7 | 10-07-2008 22:47 |
| Noen spørsmål om Pinnedyr. | Jon M | Pinnedyr | 3 | 31-05-2008 13:44 |
| Noen som vet no om indisk pinnedyr? | Ricky-man | Pinnedyr | 4 | 26-03-2008 13:49 |
| Spørsmål om pinnedyr | emil | Pinnedyr | 8 | 16-10-2007 18:31 |