| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Er torven for fuktig eller går det ann å ha det slik?
![]() Tidligere har jeg strevd med å holde fukten oppe, men nå prøver jeg en metode som mr-repti lærte meg: ha lekakuler i bunn, (fylle vann mellom lekakulene) ha filterduk oppå og torv helt øverst. Nå kan jeg ikke lenger klage på lav fuktighet :wink:
|
|
|
#2 |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
synes det ser for fuktigt ut jeg
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
nå vill vertfal siker ikke pinnedyr bebyene dø
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
er det noen som vet hvordan jeg kan få litt tørrere torv? helst uten at det blir tørrere i terraet.
Innlegg nr 300!
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
bruke mose
det holder forktiheten oppe.så ta vek de lekakulene, blir vell for bløt vis du har van neri der hele tiden. jeg vanner torva da å da jeg, å sprayer jeg. så går det bra =
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Hvilke pinnedyr er det du har? Det spørs vel egentlig på typen om det er for fuktig eller ikke, så for å bedømme om torven er for fuktig så hadde det jo vært greit å vite hvilken art du har.
-Jan Philip |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
|
Spørsmålet er ikke hvor fuktig torven er, men hvor høy luftfuktigheten er
![]() Pinnedyrene er som du sikkert har lagt merke til som regel blandt kvistene du har i terrariet eller oppover veggene ettersom dette er trelevende insekter. Prøv å holde luftfuktigheten den rundt 70% så skal alt gå bra Får du mugg i terrariet kan du med fordel slippe inn noen sprettahaler og/eller benkebitere/skrukketroll som kan rydde opp litt, du kan også prøve å øke luftsirkulasjonen i terrariet. Lykke til
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Fuktigheten er rundt 70-80% klarer eggene seg bra i denne torven? har satt oppi en del skrukketroll
Hva er en spretthale? har noen et bilde av en? Det er ikke lenge siden jeg fant ut at benkebitere var skrukketroll. Det er en del av dyra dere prater om som jeg ikke har peiling på hva er...
|
|
|
#10 | ||
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
|
Sitat:
![]() Kjempe flott at du har satt inn noen skrukketroll, de vil nok rydde godt opp i terrariet, og spise restene etter pinnedyrene. Sitat:
|
||
|
|
|
![]() |
| Emner |
| pinnedyra, til, torven |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Pinnedyra mine spiser noe sykt!? | Kristian262 | Pinnedyr | 11 | 26-09-2007 16:05 |
| Kan pinnedyra være alene i 3 dager? Haster med svar!! | Ansie | Pinnedyr | 6 | 15-01-2007 18:42 |