| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Akershus
Alder: 19
|
Jeg har fra før av 30 Carausius morosus egg, men nå skal jeg kjøpe meg 10 Medauroidea extradentata nymfer. Skal dele terraet mitt på 140 l. 60 b. og 60 h. i to(med en planke eller no) Så skal de leve i samme terra.
Men det jeg lurer på er, kan disse to artene leve sammen, i samme "rom" eller blir det "krig" mellom "stammene"? Takker for alle svar! :numberone: MVH: Olliw
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Jeg har med stort hell holdt disse pinnedyrartene sammen tidligere
Det er ikke noe problem å holde dem sammen, bare pass på (som også når du kun holder en art i et terrarie) at det ikke blir for mange pinnedyr i terrariet. Lykke til med egg og nymfer
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
skal vel endel til at det blir for mange pinnedyr i et terrarium som er 140*60*60cm.
noen som vet hvor mange man kan ha i et sånt tera?
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Sted: Akershus
Alder: 19
|
Sitat:
Da slapp jeg å dele det i to! Men, kan tarantellaer spise pinnedyr? MVH. Olliw
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Sandnes
|
om det er et problem å ikke ha noe i bunn? jeg sliter litt med å få tak i ugjødslet torv, regner med å få tak i det i kvell, men pinnedyret har stått en uke uten, går det greit?
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Molde
|
pinnedyrene er vell ikks så avhengige av underlag! jeg ruker fulesand som funker bra!, Og i et terarium i Trondheim (dyrebutikk) var det så mange pinnedyr at man ikke kunne se gjennom til den andre siden! men det er jo ikke så dyrevenlig (insekt)!
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Pinnedyr kan helt fint gå uten torv noen dager så lenge fuktigheten opprettholdes i terrariet. Dette kan gjøres ved å for eksempel putte inn vått tørkepapir.
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| pinnearter |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|