| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: May 2007
|
Jeg har akkurat fått tak i 8 pinnedyr, fire store og fire små. Jeg har aldri hatt noe lignende dyr før, så jeg vet nesten ikke noe om dem
Kanskje noen kunne gi meg noen tips om hva jeg skal ha i terrariet osv? Jeg har lest en del om dem på nettet, men jeg har nok mye igjen å lære =P F.eks. hvor lang tid tar det før de små blir voksne? (Jeg vet ikke noe om hvor gamle de er nå..) Og hvordan ser eggene ut? Jeg tror kanskje at det var tre egg jeg fant i det vesle buret jeg har dem i nå, før terrariet er klart.. Håper at noen kan go meg noen smarte tips ![]() //SiljeMari |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Det første du må finne ut av er hvilken art du har
![]() Jeg har skrevet en artikkel om pinndyrhold her -> http://www.reptilweb.no/index.php?op...=104&Itemid=25 Om du lurer på noe mer etter å ha lest den må du bare spørre
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
Jeg har kommet til at det er nok Vietnamesiske Annan pinner jeg har
![]() Tusen takk for at du viste meg den siden! Den var kjempebra, og inneholdt mye av det jeg lurte på! ![]() Kommer sikkert til å spørre om en del ting etterhvert.. ![]() //SiljeMari |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
jeg har hat det før de trenger litte stel egentlig, noe som underlag noen greiner å jeg brukte eføy som mat funker supert de tåler det det gjor mine vertfal
å hole det fuktig spesielt når det er unger, å eføy visner ikke så fort å holder seg noen dager før du trenger å byte
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
Okeej
![]() Men hvor lang tid tar det før egg klekkes ut? Noen av de voksne pinnene har allerede lagt ettpar egg her, ser jeg =P |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
oooo det kan ta lang tid det sjer ikke over natta ekurat:S det er litt forsjelig 2-4 måner ca
å når 1 kommer så stormer de ut hele tiden var dag nesten jeg fikk vel 100 pinnedyr til slut, kune jo ha fåt mange fler men for litte terra. lyke til
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
Takk skal du ha
![]() Men jeg har enda et spørsmål; Hvordan ser man forskjell på hunn og hann? Han jeg fikk pinnene med sa at det ikke gikk an, men jeg har lest på nettet at det innerste leddet på de fremste beina blir røde på hunner. Men det jeg las var tydeligvis om en annen sort pinnedyr. Gjelder dette også for mine Vietnamesiske Annan pinner? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
de er tvekjøna de parer seg sjøl
når de er røde ine med for bena så begynder de å lege egg da er de modne å da tar det helt av med egg![]() mine var vertfal tvekjøna, men har du noen bilder? eller kune fine på nettet om du ser en som ligner?
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
|
Okey
![]() Tusen takk for all hjelp! Jeg kommer sikker til å mase enda mer senere, tenker jeg
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
hehe skal prøve å se om jeg kan hjelpe mer vis jeg vet det
|
![]() |
| Emner |
| noen, pinnedyrhold, tips |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kan noen gi meg litt tips om salamandere? | TommyCuoco | Amfibier | 4 | 14-06-2008 23:10 |
| Skal anskaffe meg knelere/pinnedyr.. Noen tips? (: | Sturla | Terrarier | 3 | 27-10-2007 20:45 |
| Trenger noen tips til stell av kneler! | Crimson | Knelere | 8 | 27-10-2007 10:32 |
| Iguan noen tips til foring av iguan? | Sistine | Andre øgler | 3 | 18-08-2007 21:00 |
| trenger noen tips | Spider | Taranteller | 7 | 31-05-2004 22:23 |