| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2009
Sted: Hamrane 13,
5563 Førresfjorden
Rogaland
Alder: 26
|
jeg har de australske pinnedyrene Extatosoma tiaratum som eter bringebærblader. men nå er jeg tom for bringebærblader. hva annen kan de spise nå på vinteren?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Du skulle kanskje ha tenkt på det litt før?
Du kunne jo fryst ned masse blader før vinteren.Du kan gi dem eføy og sitronmelisse
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2010
Sted: Akershus
Alder: 32
|
De spiser ikke sitronmelisse. Mem du kan prøve eføy eller roseplante
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Mine spiste det. Men jeg har bare gidd dem den ene gangen så kanskje det var fordi de var så sulten.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Vest-Agder, Mandal
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Sitat:
De spiser også roseblader, men det blir dyrt i lengden... (Pass på at rosene ikke er sprøytet)
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Bergen
|
Sitat:
Mange bjørnebærbusker er vintergrønne, så om du finner det, kan du bruke det også. Mine setter pris på hegg og bøk, og de er fremdeles grønne her, i motsettning til bringebærbuskene som begynner å se ganske shabby ut nå etterhvert... Fryseren min er forøvrig også rimelig full av ulike typer vinterfor...
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Bergen
|
Ser jeg har skrevet feil... ikke hegg, men Hassel!
Og eik er de også glad i, samtidig som denne varer litt lengre før den må byttes, mere mat i bladene ser det ut til Mine får også plomme og epleblader nå på høsten, mens det fremdeles finnes i hagen.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Sted: Grimstad
Alder: 35
|
Ikke verre enn å få noen som bor i nærheten av bjørnebærbusker til å sende deg ei pakke
|
![]() |
| Emner |
| blader, bringebær, extatosoma tiaratum, fór |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| eter disse bare bringebærblader? | monjanse | Pinnedyr | 6 | 17-07-2011 15:44 |
| bringebærblader | Haawie | Pinnedyr | 7 | 26-04-2011 07:23 |
| tomt for bringebærblader | monjanse | Pinnedyr | 3 | 28-11-2010 18:18 |
| bladinsekt som skal ete bringebærblader åt eføy... | monjanse | Pinnedyr | 5 | 26-10-2010 13:05 |