| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2009
Sted: Hamrane 13,
5563 Førresfjorden
Rogaland
Alder: 26
|
ved første øyekast ser de helt døde ut, men kiler jeg dem litt beveger de beina sakte. de ligger på ryggen i torven. jeg kjøpte en eføy til dem, og etter de åt denne eføyen som var merket økologisk, ble de sån. jeg har kjøpt eføy til dem før men det var ikke noe problem da.men den eføyen jeg kjøpte før selv, var ikke merket økologisk. hva kan ha skjedd?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Bergen
|
Dersom du kjøpte eføyen i butikken, er sjansene store for at den er sprøytet med insektgift. Ta den ut, og forsøk å gi dem noe garantert fritt for sprøyting?
Evt vask eføyen grundig(!)... gnikk bladene godt. Er dog redd det ikke er nok om den er sprøytet ettersom da det kan være gift både i jorden og mellom blader/stengler. Øk opp fuktigheten i terrariet deres og kryss fingrene, er vel det beste rådet jeg kan gi deg ellers... Håper andre mer erfarne her kan komme med noe mer. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
|
Lukter forgiftning pga sprøytet matplante dette, dessverre. Mistet en koloni av O. peruanan av denne årsaken for et par år siden. Har sett folk miste hele kolonier over natta pga sprøytede roseblader.
Lite å gjøre hvis dette er årsaken. Mvh Jan Ove
|
![]() |
| Emner |
| eføy, nesten døde, pinnedyr, sløve |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Helt ny skilpaddeeier, HJELP!! | Vegard K | Slanger, øgler og skilpadder | 8 | 18-09-2010 00:31 |
| Helt grønn.... trenger litt hjelp... | EksploSiv | Taranteller | 7 | 11-05-2009 22:01 |
| Når er pinnedyrene mine kjønnsmodne? | monjoh | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 3 | 26-03-2009 17:16 |
| hjelp snik er blitt for stor for terrarie sitt. | milo | Helse og sykdommer hos reptiler | 2 | 23-09-2008 20:22 |
| Hjelp! Pinnedyret mitt har blitt svart! | emil | Pinnedyr | 22 | 01-09-2007 14:47 |