"
Gammel 16-08-2011, 21:44   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Feb 2011
Sted: Trondheim
Alder: 19
Meldinger: 65
Standard Beholder til pinnedyr.

Lurer på om det er murlig og ha pinnedyr i plast beholdere? selfølgelig med høyde og lage hull så det blir ventilasjon? Noen som vet om dette funker.

Ellers så tenkte jeg på plastbeholder med myggnetting på toppen, da blir det vel god nokk ventilasjon?

Takker for svar
emrix er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-08-2011, 22:01   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2010
Alder: 15
Meldinger: 271
Standard

hvor stor er den plast beholderen?
hvilken art skal du ha i den?
hvor mange skal du ha i den?
mantris er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-08-2011, 22:29   #3
Reptilfreak

Standard

Planen er og ha den arten man for kjøpt på de fleste dyrebutikk. Siden jeg aldri har hatt pinnedyr før. Tror plast beholderen er på 50 L er ikke helt sikker, men den er større en et gjennomsnittelig plastikkterra som man bruker og ha pinnedyr i .
emrix er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-08-2011, 22:32   #4
Reptilfreak

Kristian262 sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
Meldinger: 968
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av emrix Vis post
Lurer på om det er murlig og ha pinnedyr i plast beholdere? selfølgelig med høyde og lage hull så det blir ventilasjon? Noen som vet om dette funker.

Ellers så tenkte jeg på plastbeholder med myggnetting på toppen, da blir det vel god nokk ventilasjon?

Takker for svar
Pinnedyrene bryr seg ikke om det er et terra til flere tusen, eller en plastboks til et par tiere, bare størrelsen på boksen er riktig. Dog er det jo finest å ha et bur som er helt gjennomsiktig.
Svar med sitat
Gammel 17-08-2011, 12:31   #5
Reptilfreak

Standard

Ok Takker for svar, God og være helt sikker, så ingen dyr har det vondt. Det er viktig for meg.
emrix er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-08-2011, 15:09   #6
Reptilfreak

Rubenevo sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: oslo
Meldinger: 532
Standard

jeg anbefaler vietnamesisk pinnedyr, de er greie nybegynnerdyr. tror 50l holder for et par stykker. det du maa passe paa at det er en passe fuktighet inni terra og helst torv eller ugjodslet jord, jeg pleier aa ha matplanten inni terra, disse trenger ikke mye stell, men du kan selvfolgelig gjore mer ut av det da

disse er partenogenske, noe som vil si at de legger egg uten en hann. saa hvis du ikke vil ha egg burde du skifte paa jorden en gang i mnd.

Medauroidea extradentata - Vietnamsk annan pinnedyr

star mer om den der

du kan sende pm til meg hvis det er noe du lurer paa, saa skal jeg svare saa godt jeg kan
Svar med sitat
Gammel 17-08-2011, 15:53   #7
Reptilfreak

Standard

Takk for svaret. Da blir det mest sannsynelig en Medauroidea extradentata håper bare dyrebutikken i nerheten har sånne. Er litt usikker på matveien, siden det nesten ikke er mer løvetann ute lenger, så kan jeg vel bruke sitronmelisse i vinter ?
emrix er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-08-2011, 16:14   #8
Reptilfreak

Rubenevo sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Meldinger: 532
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av emrix Vis post
Takk for svaret. Da blir det mest sannsynelig en Medauroidea extradentata håper bare dyrebutikken i nerheten har sånne. Er litt usikker på matveien, siden det nesten ikke er mer løvetann ute lenger, så kan jeg vel bruke sitronmelisse i vinter ?
jeg bruker sitronmelisse som hovedfor, og de klarer seg fint med det. saa det burde ga fint ja

jeg prover pa avel av denne arten na faktisk, siden den legger sa mange egg sa tenkte jeg og ta vare pa dem og selge/gi bort. hvis du er interresert sa gi et pip sa kan jeg sikkert sette av noen egg og klekke dem for deg <hvis jeg far det til da>

send gjerne pm
Svar med sitat
Gammel 18-08-2011, 10:50   #9
Reptilfreak

halis11 sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Meldinger: 207
Standard

Andre typer for for disse kan være hodesalat, roser, bringebær (bare sjekk at de ikke er sprayet med insekt spray) For meg funket det best med hodesalat som hovedfor med litt roser innimellom. Når jeg dro på ferie puttet jeg inn en sitronmilisse

lykke til med pinnedyrene
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
pinnedyr pizza-gjengen Pinnedyr 1 14-11-2010 16:56
Ønsker å få/ kjøpe pinnedyr av rasen indisk, vietnamsk pinnedyr Haawie Pinnedyr 4 02-08-2010 16:29
Pinnedyr Tobben98 Pinnedyr, knelere og andre insekter 19 30-09-2009 20:10
Pinnedyr dør! :0 troia Pinnedyr 8 12-03-2007 09:05
Pinnedyr troia Terrarier 36 26-12-2006 18:42

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 05:17.