| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
Sted: Trondheim
Alder: 19
|
Lurer på om det er murlig og ha pinnedyr i plast beholdere? selfølgelig med høyde og lage hull så det blir ventilasjon? Noen som vet om dette funker.
Ellers så tenkte jeg på plastbeholder med myggnetting på toppen, da blir det vel god nokk ventilasjon? Takker for svar
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 15
|
hvor stor er den plast beholderen?
hvilken art skal du ha i den? hvor mange skal du ha i den? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Planen er og ha den arten man for kjøpt på de fleste dyrebutikk. Siden jeg aldri har hatt pinnedyr før. Tror plast beholderen er på 50 L er ikke helt sikker, men den er større en et gjennomsnittelig plastikkterra som man bruker og ha pinnedyr i .
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Sitat:
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Ok Takker for svar, God og være helt sikker, så ingen dyr har det vondt. Det er viktig for meg.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
Sted: oslo
|
jeg anbefaler vietnamesisk pinnedyr, de er greie nybegynnerdyr. tror 50l holder for et par stykker. det du maa passe paa at det er en passe fuktighet inni terra og helst torv eller ugjodslet jord, jeg pleier aa ha matplanten inni terra, disse trenger ikke mye stell, men du kan selvfolgelig gjore mer ut av det da
disse er partenogenske, noe som vil si at de legger egg uten en hann. saa hvis du ikke vil ha egg burde du skifte paa jorden en gang i mnd. Medauroidea extradentata - Vietnamsk annan pinnedyr star mer om den der ![]() du kan sende pm til meg hvis det er noe du lurer paa, saa skal jeg svare saa godt jeg kan
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Takk for svaret. Da blir det mest sannsynelig en Medauroidea extradentata håper bare dyrebutikken i nerheten har sånne. Er litt usikker på matveien, siden det nesten ikke er mer løvetann ute lenger, så kan jeg vel bruke sitronmelisse i vinter ?
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
|
Sitat:
![]() jeg prover pa avel av denne arten na faktisk, siden den legger sa mange egg sa tenkte jeg og ta vare pa dem og selge/gi bort. hvis du er interresert sa gi et pip sa kan jeg sikkert sette av noen egg og klekke dem for deg <hvis jeg far det til da> send gjerne pm
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
|
Andre typer for for disse kan være hodesalat, roser, bringebær (bare sjekk at de ikke er sprayet med insekt spray) For meg funket det best med hodesalat som hovedfor med litt roser innimellom. Når jeg dro på ferie puttet jeg inn en sitronmilisse
![]() lykke til med pinnedyrene
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| pinnedyr | pizza-gjengen | Pinnedyr | 1 | 14-11-2010 16:56 |
| Ønsker å få/ kjøpe pinnedyr av rasen indisk, vietnamsk pinnedyr | Haawie | Pinnedyr | 4 | 02-08-2010 16:29 |
| Pinnedyr | Tobben98 | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 19 | 30-09-2009 20:10 |
| Pinnedyr dør! :0 | troia | Pinnedyr | 8 | 12-03-2007 09:05 |
| Pinnedyr | troia | Terrarier | 36 | 26-12-2006 18:42 |