"
Gammel 17-07-2011, 11:33   #1
Reptilfreak

monjanse sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Hamrane 13, 5563 Førresfjorden Rogaland
Alder: 26
Meldinger: 70
Blog Entries: 14
Standard er dette riktig valg av eføy?

jeg vil ikke gå i andres hager å plukke eføy så jeg bestemte meg for å kjøpe eføy istedet. men denne eføyen ser litt anderledels ut enn ute-eføy. er dette rett valg å plante eføy inn til dem, eller kan de dø av det?
monjanse er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 17-07-2011, 13:33   #2
Reptilfreak

Kraissy144 sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
Meldinger: 500
Standard

Det ser hvertfall riktig ut... Tror det var den typen jeg brukte da jeg hadde pinnedyr
Svar med sitat
Gammel 17-07-2011, 14:22   #3
Reptilfreak

weto sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Vest-Agder, Mandal
Meldinger: 247
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (7)
Standard

Du kan bruke alle slags eføy, men pass på at planten ikke er sprøytet, noe som absolutt kan være tilfelle med de fra plantesenter.
Ellers elsker pinnedyrene bjørnebærblader, bringebærblader osv. som er fint å fore med på denne tiden av året.
Eføy har blader hele året - dermed også et godt vinterfor.
weto er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 17-07-2011, 22:35   #4
Reptilfreak

fabokan sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Alder: 19
Meldinger: 44
Standard

Du kan ikke gi all slags eføy til pinnedyrene. I vill tilstand finnes det 2 typer eføy i Norge. Av disse er det bare den som er hel-grønn som kan gis pinnedyr.
Den andre har fargeforskjell på bladet og bør ikke gis til pinnedyrene dine ettersom denne kan være giftig for dyrene.

Ellers vil jeg anbefale deg å søke på artsnavnet på google og på faktasidene her på reptilfreaks. Der står det veldig mye bra!

Og velkommen til en fin hobby!
fabokan er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-07-2011, 22:51   #5
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
Meldinger: 8
Standard

Som sagt over her, er det kun helgrønn eføy du vil ha. Og i alle fall de større hagesentrene sprayer mye rart på plantene sine.. får dra på slang hos noen naboer du ikke liker.

Ellers har jeg bestandig gitt mine bringebærblader med hell, ingen erfaring med bjørnebærblader da jeg tror jeg bor i feil del av landet. Plukker masse blader om sommeren og har i fryseren i mindre pakninger slik at jeg har hatt det tilgjengelig året rundt.
Amanthea er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
fór., pinnedyr

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hvordan få riktig temperatur til tarantellen? Kraissy144 Taranteller 10 18-01-2010 13:09
eføy? anders95 Pinnedyr, knelere og andre insekter 6 23-09-2009 18:54
kan noen skjekke om dette er riktig ang boa? milo Boa og pyton 8 22-05-2008 11:07
Riktig temperatur i terrariet Ricky-man Terrarier 5 13-04-2008 12:13
Dette må dokkar sjekke, Faen ikkje riktig klok....... Arachno-King Taranteller 3 18-02-2005 01:20

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 05:17.