| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
Det ser hvertfall riktig ut... Tror det var den typen jeg brukte da jeg hadde pinnedyr
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Vest-Agder, Mandal
|
Du kan bruke alle slags eføy, men pass på at planten ikke er sprøytet, noe som absolutt kan være tilfelle med de fra plantesenter.
Ellers elsker pinnedyrene bjørnebærblader, bringebærblader osv. som er fint å fore med på denne tiden av året. Eføy har blader hele året - dermed også et godt vinterfor. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Alder: 19
|
Du kan ikke gi all slags eføy til pinnedyrene. I vill tilstand finnes det 2 typer eføy i Norge. Av disse er det bare den som er hel-grønn som kan gis pinnedyr.
Den andre har fargeforskjell på bladet og bør ikke gis til pinnedyrene dine ettersom denne kan være giftig for dyrene. Ellers vil jeg anbefale deg å søke på artsnavnet på google og på faktasidene her på reptilfreaks. Der står det veldig mye bra! Og velkommen til en fin hobby! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
|
Som sagt over her, er det kun helgrønn eføy du vil ha.
Og i alle fall de større hagesentrene sprayer mye rart på plantene sine.. får dra på slang hos noen naboer du ikke liker. ![]() Ellers har jeg bestandig gitt mine bringebærblader med hell, ingen erfaring med bjørnebærblader da jeg tror jeg bor i feil del av landet. Plukker masse blader om sommeren og har i fryseren i mindre pakninger slik at jeg har hatt det tilgjengelig året rundt. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| fór., pinnedyr |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvordan få riktig temperatur til tarantellen? | Kraissy144 | Taranteller | 10 | 18-01-2010 13:09 |
| eføy? | anders95 | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 6 | 23-09-2009 18:54 |
| kan noen skjekke om dette er riktig ang boa? | milo | Boa og pyton | 8 | 22-05-2008 11:07 |
| Riktig temperatur i terrariet | Ricky-man | Terrarier | 5 | 13-04-2008 12:13 |
| Dette må dokkar sjekke, Faen ikkje riktig klok....... | Arachno-King | Taranteller | 3 | 18-02-2005 01:20 |