|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 15
|
hei jeg har hat pinnedyr i et par år no men uanset hvor mye jeg prøver så vil de ikke avle. de har 60% på higrometret har stor plas mat tilgjengelig 24 timer døgnet har repti bark til substrat.
er det noe mer jeg trenger?. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: oslo
|
Hvordan pinnedyr er de?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
|
Nå er ikke jeg noen ekspert på reptilutstyr, men har ikke en del typer repti bark stoffer som skal ta livet av skadeinsekter o.l.? Uansett, torvjord er det beste substratet for eggene til de fleste vanlige pinneartene i Norge (både de som legger egg på overflaten og de som begraver eggene i substratet).
Men hvilken art har du? MVH Jan Ove
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
jeg har Vietnamsk annan pinnedyr.
kommer det ikke mugg i jord da. kor stort terrarium trenger 2 pinnedyr |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
hva ambefaler dere til substrat: jord +sand ,reptilbark ,avis papir eller vanlig papir ,eller noe som du synes funker til avl.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2010
Sted: Akershus
Alder: 32
|
Jeg bruker bare vanlig tørkerullpapir i bunnen. er lett å se egg og veldig enkelt å rengjøre.
Min voksne vietnamesiske pinnedyr legger masse egg hver dag. blir alt for mye å ta vare på. Har kasta masse. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Junior Member
Medlem siden: Jun 2011
Sted: Kristiansund, Møre og Romsdal
Alder: 19
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Sted: Grimstad
Alder: 35
|
Jeg syntes pinnedyrene luktet ubehagelig når man hadde tørkerull i bunnen. Jeg var ute og plukket mose til dem og de elsket det. Her gikk det kun på mose, og eføy som mat.
Jeg fikk hundrevis... Bare husk på at det vil ta en stund før eggene klekker. Det er også nokså lett å skille egg fra avføring, hvis du titter etter.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| pinnedyr art | mantris | Pinnedyr | 1 | 03-10-2010 10:09 |
| Ønsker å få/ kjøpe pinnedyr av rasen indisk, vietnamsk pinnedyr | Haawie | Pinnedyr | 4 | 02-08-2010 16:29 |
| pinnedyr | valiant | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 4 | 22-10-2009 16:42 |
| Pinnedyr | troia | Terrarier | 36 | 26-12-2006 18:42 |