| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Oslo
|
Endelig har bringebær bladene kommet frem i sollyset, de er lysegrønne og proppfylt av klorofyll.
Her kommer spørsmålet mitt. Jeg har lest at klorogyll er farlig for nymfer. Nå har ikke jeg lenger nymfer men jeg har viet... som er ca. 3 cm lange. er det da farlig at de spiser disse nye friske bladene? Sry eventuelle skrivefeil har fått nytt tastatur og har ikke vent meg til det enda. (store knapper)
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Vest-Agder, Mandal
|
Høres merkelig ut at nymfer skulle tåle dårlig klorofyll. Klorofyll er det grønne fargestoffet i alle grønne plantedeler. Hva slags nymfer er det snakk om?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Det står og lese på en rekke E.T. care-sheets på Internet at man ikke må bruke de første små og lyse bringebærbladene om våren, da disse er giftige.
Dette er fullstendig feil og et klassisk eksempel på at de fleste care-sheets ikke bygger på egne erfaringer og kunnskap, men er kopiert informasjon fra andre Internet-sider. De første vårbladene inneholder veldig mye klorofyll, og jeg tror at det som opprinnelig var meningen til den som først skrev dette var å fortelle at nymfene kan få en overdose av klorofyll. Personlig så er jeg veldig glad når de første bringebærbladene spretter ut om våren og jeg har alltid fôret mine E.T. med disse, uten problemer og dødsfall blant dyrene. KILDE: Gutta paa Skauens faktaside om E.T. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
takk
da løper jeg ut nå og skaffer de de deilige bladene
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
sånn nå ble de glade
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: oslo
|
klorofyll er ikke et problem for noen av de oinnedyrene jeg kjenner til. jeg har alltid foret mine med enten nye eller gamle blader og det gjør ingen forskjell.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
jeg også men var usikker fordi disse er årets første og de er det mer klorofyll i. P,S mente du å skrive pinnedyr?
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: oslo
|
ja det var meningen å skrive pinnedyr. var litt rask uten å lese gjennom
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| tomt for bringebærblader | monjanse | Pinnedyr | 3 | 28-11-2010 18:18 |
| bladinsekt som skal ete bringebærblader åt eføy... | monjanse | Pinnedyr | 5 | 26-10-2010 13:05 |