"
Gammel 06-12-2010, 19:24   #1
Reptilfreak

Haawie sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Sted: Oslo
Meldinger: 200
Talking Nytt terra:)

På søndag kjøpte jeg et nytt terra jeg kjøpte et 45-45-45. Jeg ante ikke hvor stort det var. Så når jeg fikk den ut av esken så jeg hvor stort det var. Jeg fikk lov til å beholde det av pappa på en betingelse at begge pinnedyr artene mine skulle bo i det ellers hadde jeg ikke plass på rommet. Så nå bor mine 2 e.t og mine 10 vietnamske nymfer i samme terra dette er ikke den beste mætchen men de vietnamske er bare på sitronmelissen så jeg sprayer så mye vann i det ommerådet Tilnå ser det ut som begge artene trives med hverandre hvis det går helt fint sammen videre vurderer jeg å skaffe meg noen calactrarer (husker ikke hvordan det skrives) slik at jeg også har noen på bakken bilder av terra kommer etter hvert men det er midt i tentamens tiden så er litt opptat fortiden

Innredningen i terra er jeg ganske fornøyd med

Oftopic er det noen her på forumet som spiller black ops på ps3?
Svar med sitat
Gammel 06-12-2010, 21:39   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Haawie Vis post
På søndag kjøpte jeg et nytt terra jeg kjøpte et 45-45-45. Jeg ante ikke hvor stort det var. Så når jeg fikk den ut av esken så jeg hvor stort det var. Jeg fikk lov til å beholde det av pappa på en betingelse at begge pinnedyr artene mine skulle bo i det ellers hadde jeg ikke plass på rommet. Så nå bor mine 2 e.t og mine 10 vietnamske nymfer i samme terra dette er ikke den beste mætchen men de vietnamske er bare på sitronmelissen så jeg sprayer så mye vann i det ommerådet Tilnå ser det ut som begge artene trives med hverandre hvis det går helt fint sammen videre vurderer jeg å skaffe meg noen calactrarer (husker ikke hvordan det skrives) slik at jeg også har noen på bakken bilder av terra kommer etter hvert men det er midt i tentamens tiden så er litt opptat fortiden

Innredningen i terra er jeg ganske fornø

Oftopic er det noen her på forumet som spiller black ops på ps3?
Akkurat ferdig med tentamene selv... Hvor gammel er du ?

Haha jeg spiller black ops
skilpaddgutten er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 07-12-2010, 09:10   #3
Reptilfreak

Kristian262 sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
Meldinger: 968
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:

Så nå bor mine 2 e.t og mine 10 vietnamske nymfer i samme terra.
...
hvis det går helt fint sammen videre vurderer jeg å skaffe meg noen calactrarer
Extatosoma tiaratum og Medauroidea extradentata går fint sammen. De krever samme temperatur og luftfuktighet.

Du kan også ha et Eurycantha calcarata par i det terraet. Når du har flere arter i et terra, må du ikke ha mange av hver art.
Svar med sitat
Gammel 07-12-2010, 13:05   #4
Reptilfreak

Haawie sin avatar

Standard

Oi det var bra å høre har 10 vietnamske nymfer og en voksen (en døde forje uke) 5 av nymfene skal jeg gi bort til en god venn som har e.t men ikke viet... Jeg har også 2 e.t oppi der er det for mange? Regner med at den voksene viet.. Er snart død til skilpadde gutten jeg er 14 år hvilken platform spiller du på?
Svar med sitat
Gammel 08-12-2010, 12:59   #5
Reptilfreak

Haawie sin avatar

Standard

Hei leste litt om Eurycantha calcarata og der stod det at de også kunne spise flere planter en det som stod så spiser de sitronmelisser? Og er terra mitt stort nok til et par og de andre artene?
Svar med sitat
Gammel 09-12-2010, 15:39   #6
Reptilfreak

Haawie sin avatar

Standard

Noen som vet om det er passe?
Svar med sitat
Gammel 09-12-2010, 16:28   #7
Reptilfreak

Kristian262 sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
Meldinger: 968
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Noen som vet om det er passe?
I 45*45*45 terraet vil jeg si at det er passe med 2 voksne par Eurycantha calcarata, 2 voksne par Extatosoma tiaratum og ca 10 voksne Medauroidea extradentata.

Pass på å ha noen huler eller andre gjemmeplasser på bakken til Eurycantha calcarata (Feks Exo Terra hule XL)
Svar med sitat
Gammel 10-12-2010, 06:30   #8
Reptilfreak

Haawie sin avatar

Standard

I know har alerede en tretubbe takk for svar spiser de sitronmelisser?
Svar med sitat
Gammel 10-12-2010, 18:26   #9
Reptilfreak

Haawie sin avatar

Standard

Hei som sakt skulle jeg legge ut bilder så her kommer de forste gang jeg legger ut bilder på forumet så krysser fingerne for at jeg har nok hjerne kapasitet til å få det til
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
nytt terra/aqaurium i går :) Androctonus Terrarier 58 06-12-2010 11:42
Nytt terra til fattailene :) Soli Prosjektplaner 17 23-06-2009 20:28
Nytt terra myraas Terrarier 10 24-12-2007 14:08
Nytt terra og nye dyr Kristian262 Terrarier 10 10-09-2007 17:11
nytt terra general_maximus Terrarier 12 07-09-2007 23:54

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 05:10.