| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansund
Alder: 21
|
Da har jeg fått mine Peruphasma schultei nymfer og jeg som trodde hadde alt klart ble brått i tvil.
Jeg valgte å kjøpe oliventre som mat, men nå har det gått en to dagers tid siden de kom og jeg har enda ikke sett tegn til at de spiser. Er det fordi de ikke vil ha det at de ikke spiser eller er det pga reisen og tilvenning til nytt bur? Jeg har de midlertidig i et faunarium da jeg tror risten i toppen av buret har for store hull (at de evt kommer seg ut), kan det være at den midlertidige løsning er for dårlig for de og de spiser ikke pga mistrivsel? Jeg har torv som substrat og greiner av maten som de klatrer på. De fleste sitter på veggene eller i taket og jeg ser på det som et tegn på mistrivsel etter erfaring fra enklere arter som annan og indiske.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Oslo
Alder: 23
|
hei! et tips for å få nymfer til å spise er å kutte litt av bladet bort, da pleier de å begynne å spise der
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
ok, så det er mest spennende for de om bladet er 'åpent' ?
|
|
|
#4 |
|
Guest
Medlem siden: May 2009
Sted: Buskerud, Drammen
Meldinger: 232
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
ok, da har jeg forsøkt å klippe litt i bladene og nå lukter det friskt og herlig oppi der
Håper det hjelper nå da og at det ikke er jeg som har fått ekstremt sære dyr.Jeg legger også merke til denne rare fyren oppe i buret (bilde under), og funderer på hva som skjer? Som dere ser er bakdelen hans 'knekt' og henger rett nedover. Har han fått seg en uheldig knekk? Han har stått slik nå i hvertfall ett døgn, på akkurat samme sted. Lurer meg på om det kan være helt fra da han ble klekket og f.eks ble sittende fast i egget? Ser han 'pumper' med halen av og til og beveger den litt opp og ned, men den blir rett og slett dratt nedover med tyngdekraften og han står på stedet hvil.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Nei nå har det gått en tid siden jeg klipte litt i bladene, men det er fortsatt ingen tegn til at de vil spise enda. Hva nå?
Håper også noen kan svare på hva som skjer på bildet i forrje post, han står der enda.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
|
Da liker de sikkert ikke oliventre, så prøv med noe annet.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
bannja. var jo det eneste jeg fikk tak i.. Noen som har erfaring med krydderplanter slik som sitronmelisse da? hva med eføy?
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Hva med zamioculcas zamiifolia? de er jo giftige for oss, det er jo eføy også, men det er jo fult spiselig for pinnedyr av flere arter. tingen er at denne planten har vi veldig mye av og den vokser ekstremt raskt under riktige forhold, så om de er brukbare så hadde det jo vært supert. Så er det noen som vet om den er giftig for de eller ikke?
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: oslo
|
Jeg forer mine med tørket syrin og har mye. Mine er voksene da, men de spiste med en gang jeg puttet de inn i buret. Jeg har også hørt at de spiser eføy. Er ikke helt sikker på den andre planten. Schulteiene mine henger også mye på veggene, men er friske og raske. så jeg tror ikke du skal tenke så mye på det.
Og gratulerer med schulteiene. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Pinnedyra mine | Gussy986 | Pinnedyr | 11 | 01-02-2009 18:11 |
| Pinnedyra mine spiser noe sykt!? | Kristian262 | Pinnedyr | 11 | 26-09-2007 16:05 |
| Torven til pinnedyra | Kristian262 | Pinnedyr | 9 | 29-07-2007 20:01 |
| Kan pinnedyra være alene i 3 dager? Haster med svar!! | Ansie | Pinnedyr | 6 | 15-01-2007 18:42 |