| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
|
Har lyst på flere typer pinnedyr nå, men klarer ikke å bestemme meg for enten Vietnamsk annan pinne, Australsk vandrene pinne og Thailand Flower Mantis.
Kan noen av de har gå i samme terrarium? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Sted: oslo
|
kneleren bør du ikke ha i samme bur som pinnedyrene, men de fleste pinnedyr går bra sammen. så jeg tror det går bra
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Selfølgelig, tenkte meg ikke om med det med kneleren
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansund
Alder: 21
|
hva med vandreblad og pinnedyr?
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Skal man blande så er det viktig at man tar hensyn til at artene har samme klima krav med tanke på temperatur og fuktighet.
Terrariestørrelsen bør også være stort nok til at ikke artene vil stresse hverandre, jeg ville gått for et terra som er større enn 30x30x30 med blandete arter. De bør med andre ord ikke tråkke oppå hverandre eller ha for ulikt aktivitets mønster. Herbivore og carnivore arter går skjeldent bra sammen. Sikkert noen som kan mye mye mer om dette enn meg som kan komme med noen gode tips eller ide'er.
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Sitat:
De finnes giftige pinnedyrarter som ikke kan gå sammen med andre arter. Det finnes også mange aggressive arter. For eksempel Peruphasma schultei skal ha 18-22 grader og rundt 50-60% fuktighet. Det er ikke mange arter i hobbyen som skal ha en så lav fuktighet og temperatur. Terrariestørrelsen har også mye å si her. Jeg har 2-4 stykker av hver art av følgende spøkelsesinsekter i et 110 liters terra (65L*34B*50H cm): Carausius morosus, Extatosoma tiaratum, Eurycantha calcarata, Medauroidea extradentata, Phyllium siccifolium {Vandreblad} Alle disse artene trives ved en temperatur på ca 22-25 grader og en luftfuktighet på 70-80%
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Går leopardgekkoer sammen...? | CamStatic | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 14 | 12-10-2009 18:24 |
| Ha to sammen? | PirateRaff | Taranteller | 4 | 15-04-2008 11:44 |
| Iguan kan iguanaer gå sammen? | Miroxx | Andre øgler | 3 | 12-08-2007 13:46 |
| Hei Hei alle sammen :) | InFlamE | Medlemmene | 12 | 14-03-2007 10:22 |
| Hey alle sammen! | Spike | Taranteller | 1 | 07-11-2003 02:37 |