| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Oslo
|
Jeg har nå et par pinnedyr egg som klekker snart( ca. Om 1-2 uker) men jeg greide å få noen av eggene under tiurtorven ( at de blanda seg og nå er noen under torv og andre i bunn). Greier pinnedyrene å grave seg Opp? De er vietnamske hvis det hjelper
På forhånd takk for svar
|
|
|
#2 |
|
Guest
Medlem siden: May 2009
Sted: Buskerud, Drammen
Meldinger: 232
|
De legger så mange egg at tror ikke det blir noe problem... Jeg hadde jord som jeg fikk blanda med pinnedyr egg og der klekker det forsatt... Jeg har ikke hatt pinnedyr på 6 måneder
![]() Etter hvert kommer du til å være oppgitt over at det kommer unger hele tiden
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Ok takk for svaret
jeg skal bare ha ca20stk læreren min o noen venner skal ha![]() Jeg skal også ordne at klasserommet har et terrerie med pinnedyr i så blir det litt morsommere på kateteret til blir det nok bare vietamensk pinnedyr men kommer nok noen e.t er etter hvert Har fått det på messa men de er ikke kjønsmodene Foresten er det noen her på forumet som hvet noe om afrikanske kjempe tusenbein? Trenger litt fakta om de
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
|
DyreWebbens faktasider om tusenbein
Myriapoder På siste linken er det videre linket til flere faktablad om afrikansk kjempetusenben ![]() Jeg kjøpte meg 4 pinnedyr på dyrebutikk.. etter 6-7 mnd hadde eg over 100 stk.. Finn et syltetøyglass og stikk hull i lokket, og legg ned store eføyplanter. Holder seg meget lenge.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Ok takk for svar
er det jeg har gjort men jeg bruke ristede bringebær
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Er det noen art av tusen bein som ikke lager den giftige væsken?
Og som har plass i en exo terrar petbox? Har litt mangel på plass når jeg har to terrariet alerede Kan disse gå sammen med pinnedyr?
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
|
mitt pinnedyr er også fra Vietnam og har startet og miste ben, nå har den bare et ben igjen.
skjer det samme med deg? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2009
Sted: Vestlandet
Alder: 20
|
De fleste som har vært i Vietnam har mistet bein/armer... (ok, den var kanskje litt stygg)
Men det skjer vanligvis når de er stresset eller syke at pinnedyrene mister bein. Har du håndtert dem litt hardt? Da har de en tendens til å ramle fra hverandre..... |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Sitat:
Vietnamesisk annan pinne (Medauroidea extradentata) har nokså spinkle bein, og beina kan lett falle av hvis de feks henger fast i noe.
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
|
jeg har ikke pilla på den, den har bare mista bena over nattene.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| pinnedyr | mantris | Pinnedyr | 7 | 21-09-2010 19:16 |
| Ønsker å få/ kjøpe pinnedyr av rasen indisk, vietnamsk pinnedyr | Haawie | Pinnedyr | 4 | 02-08-2010 16:29 |
| pinnedyr | valiant | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 4 | 22-10-2009 16:42 |
| Pinnedyr som fôr? | smash | Fôrdyr | 3 | 01-12-2008 14:56 |
| Pinnedyr | troia | Terrarier | 36 | 26-12-2006 18:42 |