| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2009
Sted: Hamrane 13,
5563 Førresfjorden
Rogaland
Alder: 26
|
jeg ønsker meg verdens største insekt. Phobaeticus chani pinnedyret. er det noen som tilfeldigvis har noen til overs?
|
|
|
|
|
|
#2 | ||
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Sitat:
Sitat:
![]() ![]() (Bildet er lånt fra nettet)
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Det finnes flere lange pinnedyrarter, feks Achrioptera fallax. Det var for kort tid siden noen som solgte egg av disse.
Jeg kan anbefale deg å se på einet.dk. Der er det ofte mange spennende pinnedyrarter til salgs.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
|
Hei!
Har aldri hørt om at disse er tatt inn til Norge. Jeg vet at slekta er holdt og avlet i fangenskap internasjonalt av spesialistsamlere, men tror ikke de er vanlige. Vær klar over at hvis du skal holde disse forsvarlig må du ha bur som er svært høye! A. fallax nevnt ovenfor er et mer realistisk alternativ hvis du vil ha en lang pinne. Kanskje blir det nymfer tilgjengelig i Norge etter hvert da det vel er flere enn meg som har tatt inn denne arten til Norge (Mine hunner har lagt mange befruktede egg, men jeg vet ikke hvor lang tid det tar før de klekker). Sjekk denne tråden for bilder av A. fallax. MVH Jan Ove
|
![]() |
| Emner |
| phobaeticus chani, pinnedyr |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| GIR BORT Vietnamesiske Pinnedyr!!! | Mr Matsy | Pinnedyr | 1 | 10-10-2009 21:21 |
| Er det noen som veit om noen steder de selger pinnedyr?? | stokken | Pinnedyr | 3 | 07-09-2009 14:18 |
| trenger pinkies, noen som selger i Oslo? | broke | Småprat | 6 | 13-02-2007 12:10 |
| Noen som selger knelere? | skorpman | Knelere | 6 | 15-05-2006 15:34 |