| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Oslo
|
Hei jeg sitter nå og ser på pinnedyrende mine da det slo meg at jeg kanskje målte feil på det pinnedyret som døde for en uke siden. Da sa jeg at den var ca12 cm men da målte jeg basic stilingen de den står med bøyde knær og liksom litt løftet opp.(slik som når du har de på armen uten at de går eller føler seg frem. Jeg har vietnamske annan pinnedyr. Smart å vite.) når jeg målte den da målte jeg fra for fot til bak fot. Er det riktig? Eller skal man måle kroppen til den? I så fall er den ca 9-10 cm.
De er gamle nok til at de legger egg. Skal pinnedyrende mine vokse enda mer? Eller er de full vosende? Som allerede skrevet på forum har begge pinnedyrende mine mistet en fot vær. Så jeg håper på at de har et til hamskifte slik at de får tilbake bena sine
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Medauroidea extradentata blir mellom 8-12 cm, alt etter hvor de opprinnelig kommer fra. Hvis de legger egg, er de voksne.
Når man måler pinnedyr, måler man fra hode til hale. Det tar flere hamskifter for å få en fot som kan "brukes". Hvis en fot har brukket, vil den aldri bli like stor som de andre.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Oslo
|
Ok
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Ønsker å få/ kjøpe pinnedyr av rasen indisk, vietnamsk pinnedyr | Haawie | Pinnedyr | 4 | 02-08-2010 16:29 |
| Pinnedyr som fôr? | smash | Fôrdyr | 3 | 01-12-2008 14:56 |
| Pinnedyr egg. | lazor | Pinnedyr | 3 | 07-12-2007 11:35 |
| Pinnedyr | troia | Terrarier | 36 | 26-12-2006 18:42 |
| Pinnedyr egg | john | Pinnedyr | 31 | 19-11-2006 09:45 |