| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2009
Sted: Vestlandet
Alder: 20
|
Her i stad så begynte Eurycantha calcarata og stikke den "nålen" bakpå kroppen nedi bakken og lage noen pumpebevegelser. Jeg mistenker at den la egg, men jeg har ikke peiling på om det var det den faktisk gjorde. Er det noen andre som vet det? Hvis den la egg, hvordan ser de ut sånn at jeg vet hva jeg ser etter?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
det er egg den ligger
du ser det ganske lett at er egg, bare grav litt i substratet ditt, så ser du nok eggene de er ovale og ca 2mm lang, om jeg ikke husker helt feil
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
2mm?! Da sliter jeg for jeg hadde akvariesand (ganske fin grus) som bunnlag inntil jeg fikk tak i fugesand som er vanlig fin sand som på stranda. Jeg har lagt ut sanden i terrariet nå, men jeg fant ikke noen egg. De er antakgeligvis helt like som grusen de låg i
Men er dette en av de artene som legger egg i flere dager? i såfall så blir det ikke noe problem å finne de neste eggene
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
jeg syntes å se mine ligge egg hele tiden hvertfall
men hvorfor bruker du ikke torv? som er deres naturlige miljø? fuktigheten blir ikke det samme i fin sand som i torven, så da er det ikke sikkert eggene vil klekke.. pluss at det er sikkert mye lettere å ligge eggene i torv, framfor fuktig sand..
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Nå begynte den å legge egg i potta til sitronmelissen... Kommer til å vrimle med pinnedyr overalt nå til høsten
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
det gjør det nok
![]() husk at de vil klatre når de er nyfødt da, at du har nok planter inni terra så alle ungene får plass
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Eurycantha calcarata | Ravn | Pinnedyr | 15 | 30-06-2010 12:03 |
| Eurycantha calcarata bilde | Trond1 | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 0 | 06-12-2009 11:00 |
| Eurycantha calcarata - pinnedyr | Kristian262 | Insektfakta | 0 | 06-09-2009 15:04 |