| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2010
|
heisann jeg er på leting etter gratis pinnedyr!
vill helst ha 2 slik att jeg kan starte med å få flere med oppdrett ![]() dersom noen har til gratis sending! send meg melding eller mail på doffen_9@hotmail.com NB: kun seriøse meldinger takk
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
|
Du må jo kanskje utdype deg litt mer hvilken art o g forskjellig først, og husk, mange pinnedyrarter legger egg og får mini-pinnedyr uten hanne. Dette er de vanligere artene som Carausius morosus og Medauroidea extradentata osv.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2010
|
carausius morosus synes jeg virket best
![]() Perfekt og det er denne typen pinnedyr jeg leter etter! Beklager dårlig forklaring på hvilken art jeg letet etter
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Gratis pinnedyr?
![]() Vet du hvor mye/lite de vanlighvis koster? Personlig finner jeg det utidig å annonsere etter gratis dyr.. (Nå er ikke pinnedyr det verste,men uansett.) Når man skaffer seg et dyr generelt,trenger det mat,terra e.l.l og enkelte må til vetrinær en gang i blant..alt koster.. Pant noen flasker så kan du kjøpe både dyret og petboxsen du trenger..` Siden det er vinter må du kjøpe Sitronmelisse på butikken,bringebærblader er gratis om sommeren
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
En Carausius morosus koster normalt 10-20kr. En petboks (plast-terrarie) på 10 liter, som jeg synes er et minimum til Carausius morosus, koster 100-200kr i dyrebutikker. Carausius morosus spiser blant annet eføy som er grønt hele året. Men hvis du ikke har tilgang på eføy må du kjøpe f.eks. sitronmelisse som koster ca 30kr for en plante.
Jeg er ikke tilhenger av å gi bort dyr. Mat og utstyr koster som regel mye mer enn selve dyret.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: Buskerud
|
Hvis du ikke vet hvor du skal lete så blir det dyrt ^^, .. Du får du jo Vietnamesiske til 100-200 kr ;o]
Jeg sier ikke at det er vanskelig å få tak i Vietnamesiske og andre vanlige arter, men hvis du ikke har noen aning ... Men, gratis pinnedyr syns jeg ikke er så mye å be om .. Jeg selv er overlykkelig hvis jeg blir kvitt 50-100 innimellom.(Dette gjør jeg jo , ihvertfall vanligvis, gjennom kontakter..) Koster 50 kr hver / hver 2. dag om vinter'n på mat hvis jeg ikke blir kvitt noen. Har bare damer, legger egg som guder, hehe.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
|
Enig. Om det bare er snakk om 10-20kr pr. dyr uansett, burde man i alle fall gidde å spare opp. Alle dyr er jo levende individer, og det blir helt feil om man bare vil ha et dersom man får det gratis.
Jeg vil gjerne ha en ny Alfa Romeo GT og en iMac gratis, men tror ikke verden fungerer på den måten :/
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Hvor befinner du deg hen sånn ca, det er lurt å få med seg i disse kalde tider.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Gratis webhotell | Joystick | Småprat | 4 | 01-02-2008 15:40 |
| Gratis webhost? | Viridovipera | Småprat | 0 | 27-10-2007 00:19 |
| Gratis pinnedyr i oslo. Be quick or to late | _Nagash_ | Pinnedyr | 0 | 14-07-2006 13:19 |
| Gratis mat | _Nagash_ | Fôrdyr | 35 | 07-03-2006 13:05 |