|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
"for mange" ja. *flire*
Her er det kun 5 stk her da. De er døpt og hele pakka (Kvisten, Kvasten, Flisa, Buska og Bjarne )OM jeg ikke tar helt feil, så er de på "ham 2" nå... Altså små. Og jeg er veldig usikker på hvor godt jeg kommer til å like dem når de blir voksne.... *hmmm* |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Har dere gode tips til hva man skal fore disse dyrene med? Vet jo om bringebærblader, men desverre er ikke disse helt i vekst her hos oss enda...
Vi har kjøpt en sitronmelisse som de har fått av, da sambo her hadde hørt at dette var noe de kunne spise. Men desverre dør visst denne planten temmelig fort Og vi vil gjerne ha tips om noe som holder seg bedre i live. Det ser desverre også ut til at når denne planten ble noe "slakk om bladene", så er det gått utover pinnedyrene også Jeg må få tak i noe ny mat til disse andre i morra. Tips mottas med takk! Og hvor ofte skal det egentlig fuktes inne hos dem? Kan de få det FOR fuktig? Om jeg bare sprayer planter og vegger med vann? Føler at vi trenger litt ekspert hjelp her nå... (og ja, jeg har lest den siden til Gutta på Skauen, men forstår ikke helt hvilke planter som vi kan bruke.... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: bergen
Meldinger: 7
|
heisann
![]() du kan mate dem med en helt vanlig bord rose(koster en 50,-kr)som du kan kjøpe på plantasjen. bare husk å skylle hele planten veldig godt. sånn at du får vekk alle giftige sprøytemiddler. mine har overlevd på det helt til bringebærbuskene kom opp nå,og det gikk veldig greit ![]() jeg pleier å sprøyte terrariet ett par ganger om dagen,vet ikke om det er for mye men det funker for meg en gang før jeg går på jobb,når jeg kommer hjem igjen og så en på kvelden.lykke til
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Okei, da kjøper jeg en bordrose idag. Var litt usikker på hvor lett det var å gjøre den ren for sprøytemidler liksom? Men det er nok å bare skylle den godt godt godt?
Er dette noe de kan leve på gjennom vinter også liksom? Sprayer du på vegg eller bare på planten når du fukter i terra? Vi har MYE å lære vet jeg Men *vinke* Kaste meg i bilen jeg da, for her trengs det mat!
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Ny beskjed med engang: Fikk en sms fra min mor som har vært på skogstur. Hun har funnet bringebær, så da kommer hun ens til oss med det for å fore Familien Kratt. *flire* Skal ikke stå på at man ikke stiller opp for dyrene nei!
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Sprøytemidler blir borte etter 2-3 uker fortalte de med på plantasjen.
Jeg ville ha kjøpt rose, vasket den, ventet i 2 uker og så gitt den til pinnedyrene. Ellers så finnes det veldig mange arter i rosefamilien. Spør på plantasjen/oasen om planter i rosefamilien som vokser bra og ikke koster så mye. Fortell dem hvorfor du skal ha de. |
|
|
|
|
|
#10 | ||
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Her dør alt som er grønt innen få dager. Ellers spiser kattene det ![]() Men kan høre på Plantasjen da Sitat:
|
||
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|