| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Sted: Østlandet
|
Har hatt ett Vietnamesisk pinnedyr i 3 måneder nå. For tre dager siden så jeg at hun hadde krøpet bort til et hjørne i terrariet, og satt der ganske sammenpresset. Dagen etter var hun fortsatt der. Idag tok jeg henne ut av terrariet. Hun var svak, kunne ikke reise seg og så bare litt rundt med hodet, men til slutt, orket hun ikke det heller og la hode sitt i hånda mi. Ser ikke ut som om hun spiser heller. Når jeg satt henne tilbake i terrariet, fikk hun kramper og mange av beina begynnte å riste.
Her ligger hun på bordet med beina utsrakt. ![]() Har satt henne i et annent terra, for hvis hun er syk vil jeg ikke at hun skal smitte de andre pinnedyra. (Det er kansjke lite, men hun orker ikke å bevege seg, bare ligger på bunnen) ![]() Hva kan det være med henne? Har dette skjedde med noen av dere? Hva kan jeg ha gjort feil? Eller er hun bare gammel?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: buskerud
|
hei.
det er nok bare at den er gammel, ser ut som et ganske voksent pinnedyr også. sånn som en er nå kan du egentlig bare kverke den desverre, er nok ikke noe mulighet til å redde den.. dette har skjedd med mange av mine pinnedyr, og det har bare skjedd med de som er gamle.
Nikazo. Sist endret av Nikazo; 23-03-2009 kl 19:21. Begrunnelse: la til litt mer... |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Sitat:
Det er faktisk noen pinnedyrarter som graver seg ned når de skal dø (Det er grunnen til at ingen arrangerer begravelser til pinnedyr, de gjør det jo selv! )
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Tak for rask respons!
Er kraper også vanlig? Syntes dere at jeg skal la henne dø, eller.... Hvor lang tid tar det før hun dør?
Mvh. Gussy986! Sist endret av Gussy986; 23-03-2009 kl 19:39. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Ja det skjedde med mine også. Fikk beskjed om at det muligens var feilernæring. Noe det ikke kunne være da jeg grodde bringebærbusker inne. Og det er jo anbefalt mat til de...
Både foreldre og unger døde i løpet av noen uker. Uansett hva jeg ga de. Trodde først det var rhododrendroen jeg gav de før bringebærbusken begynnte å komme med løv, men flere av ungene var kvikke i ukesvis etter foreldrenes bortgang. Så begynnte de å skrante også, og gikk bort en etter en. Triste greier... |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
syntes heller det er bedre og ta livet av den fort en å la den "lide" når den ligger helt slapt og så vidt rører på seg så er døden rett runt hjørne
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Men hvis døden er rett rundt hjørne, så trenger jeg ikke drepe den
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
kanskje feil og si at det er rett rundt hjørne, det varierer.
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Dette er det første pinnedyret som dør hos meg, så jeg lar den dø naturlig.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| sykt pinnedyr?! | Lenelo | Pinnedyr | 4 | 01-11-2008 15:51 |
| pinnedyr - sykt | scarabid | Pinnedyr | 2 | 07-02-2008 21:17 |
| Døende sumpskilpadde - hjelp.. | Danial | Skilpadder | 12 | 23-08-2006 10:16 |