| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: sørlandet
Alder: 30
|
jeg gav bort mine pinnedyr i fjor høst.. i dag da jeg skulle ordne inne hos tarantellene, og løftet ned en boks og oppå lokket satt denne lille krabaten
![]() en bitte liten Extatasoma Tiaratum baby..![]() ![]() jeg har glemt en bøtte med jord på rommet der.. og tydelivis er det en del pinneegg oppi den. Har jo ikke noe fryste bringebærblader liggene.. men kan vel dra på leting etter bjørnebær i morgen, dem er vel vintergrønne? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
|
hehe artig.
men vet dem selger bjørne bær i stort sett alle butikker,i fryse disken.mulig det er noen blader inne i boksen også. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2004
|
De spiser åsso sitronmelisse.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: sørlandet
Alder: 30
|
Nei jeg fant bare denne lille tassen, og helt tilfeldig jeg så den også.. men for det jeg vet kan det være flere av rundt om i rommet, får holde øyne åpne. Jeg hadde jo ikke tenkt og ha pinnedyr igjen riktig enda da... disse er jo ikke så lette og fore på vinteren når dem er såpass sære i kosten Og nå som det er masse snø overalt er det jo ikke lett og finne evt vintergrønne blader som bjørnebær heller vil jeg tro. Men jeg skal da gi den lille tassen en sjanse
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Mine E. t. klekker også nå. Veldig fine pinnedyr med rødt hode og svart kropp, det er dumt at rødfargen forsvinner etter et par dager.
Jeg ser du bor på sørlandet, der er det mye bjørnebær blader. Når jeg var på Søgne i vinterferien gav jeg pinnedyrene mine bjørnebærblader som jeg fant ute.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hordaland, Stord
Alder: 22
|
På Rema 1000 selger de sitronmelisse i hvert fall. Bare et lite tips
![]() Edit: De blir dritkule som voksne
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Alder: 19
|
Kult, men jeg har et spørsmål om arten:
kan jeg ha andre pinner i terrariet enn bøk, eik, hassel, bringebær og bjørnebær. Kan jeg ha i f.eks. Selje, ask eller lønn? Og vet noen om en nettside eller en butikk i Hordaland som selger E-T Pinnedyr?? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Alder: 19
|
Har nå fått kjøpt et par pinnedyr og kjøpt en rosebusk for at de skal ha noe å spise, men jeg vet det bør være varme på over 22 grader men kan det være mindre uten problemer??
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Sted: Østlandet
|
Sitat:
Jeg har brukt noen greiner fra en busk i hagen som heter Hegg. Pinnedyra ser ut til å like det, de resker den ivertfall for bark
Mvh. Gussy986! Sist endret av Gussy986; 25-03-2009 kl 20:14. Begrunnelse: Kanskje smørblomst vil selge hvis hun finner flere? hehe... |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Se hva jeg fant i dag! | john | Gekkoer | 15 | 05-07-2008 19:23 |
| fant en bille? vilken? | duefjes | Andre insekter | 21 | 14-07-2007 14:31 |
| Patrick (6) fant kjempeedderkopp | _Nagash_ | Ekte edderkopper | 2 | 08-07-2007 11:45 |
| se hva jeg fant i dag | Obsidion | Andre insekter | 2 | 24-06-2007 16:41 |
| fant boa på bilpanser | reptilfrelst | Småprat | 6 | 12-06-2007 14:55 |