"
Gammel 17-02-2009, 20:24   #1
Junior Member

Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 3
Standard Hvilken art?

Hei! Har akkurat fått et pinnedyr hos biologi læreren og jeg lurer da på hvilken art det er. Har sjekket litt rundt og har sett mange som lignet. Syntes læreren nevnte at den var fra India. Har ikke fått tak i terrarium enda, men skal kjøpe et så snart jeg drar til byen. Jeg lurer også på om noen vet om den kan spise bjerke fiken? Har ingen av urtene/plantene som anbefales å gi til et pinnedyr.
Takker på forhånd for svar.
EDIT: Den er bare to måneder og er betydelig mindre enn det bildet gir uttrykk for.

Legger ved et bilde:
Spinne er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 17-02-2009, 20:40   #2
Reptilfreak

Nikazo sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: buskerud
Meldinger: 541
Blog Entries: 2
Standard

ser ut som om du har en Medauroidea extradentata. om den spiser bjerke fiken hvet jeg ikke noe om. du kan kjøpe en u-sprøytet salat til den, jeg har fått mine til å spise det, ellers kan du jo kjøpe sitron melisse.

EDIT: legger til også at denne arten er i to forskjellige farger, grønn/ mørk grønn og brun.

Sist endret av DanFekar; 17-02-2009 kl 20:47. Begrunnelse: fjernet sitat
Nikazo er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 17-02-2009, 20:44   #3
Junior Member

Standard

takk for raskt svar! Skal se om de har plantene på dagligvarebutikken eller på den lokale blomsterbutikken.
Spinne er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-02-2009, 21:02   #4
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Jeg pratet med en på plantasjen angående plater og at de er sprayet.
han sa etter 2-3 uker så vil giften ikke være i planten lenger.
Så når du kjøper feks sitronmelisse så ikke sett den rett inn til pinnen. La den få noen uker først mellom butikk til den blir mat.
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-02-2009, 21:49   #5
Junior Member

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av shelob Vis post
Jeg pratet med en på plantasjen angående plater og at de er sprayet.
han sa etter 2-3 uker så vil giften ikke være i planten lenger.
Så når du kjøper feks sitronmelisse så ikke sett den rett inn til pinnen. La den få noen uker først mellom butikk til den blir mat.
Takk igjen! Jeg syns det er litt vanskelig å finne ut om salaten jeg kjøper er sprayet eller ikke. Siden jeg bor på et mindre tettsted er det ikke så stort utvalg ac økologiske grønnsaker på butikken. Og salatblader kan jeg vel ikke la ligge i en uke eller to!?
Spinne er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-02-2009, 22:22   #6
Reptilfreak

ChrisV sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Toten
Alder: 22
Meldinger: 35
Standard

Jeg kjøpte rapidsalat til mine å det ga jeg dem rett etter at jeg kjøpte den. Virker ikke som om dem har tatt noe skade av den.
Svar med sitat
Gammel 18-02-2009, 11:47   #7
Reptilfreak

Nikazo sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: buskerud
Meldinger: 541
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av ChrisV Vis post
Jeg kjøpte rapidsalat til mine å det ga jeg dem rett etter at jeg kjøpte den. Virker ikke som om dem har tatt noe skade av den.
har også bare kjøpt en salat som er u-sprøytet og puttet den inn til dem, har heller aldri tatt noen skade. ellers er det bare og kjøp en sitron melisse på butikken
Svar med sitat
Gammel 24-02-2009, 21:07   #8
Reptilfreak

Gussy986 sin avatar

Sted: Østlandet
Meldinger: 129
Standard

Når jeg har kjøpt sitronmelissen, setter jeg den inn med en gang. Ser ikke ut til at pinnedyra tar skade av det.
Svar med sitat
Gammel 01-03-2009, 15:51   #9
Reptilfreak

bernie95 sin avatar

Alder: 16
Meldinger: 211
Standard

Kan vi få litt flere bilder?
Svar med sitat
Gammel 01-08-2010, 20:35   #10
Reptilfreak

Haawie sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Sted: Oslo
Meldinger: 200
Standard

du kan mate dem med løvetann både blomst og blad. du kan også gi dem bringerbær balder (ikke lyse grønne blader til nymfene de kan ta skade av alt klorofyllet) men voksende pinnedyr kan spise også de lysegrønne bladene. håper dette hjalp. hvis du trenger mer info kan du sende meg en pm.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hvilken art? Adsome Taranteller 3 15-12-2008 15:36
Hvilken øgle? cookiejar22 Gekkoer 51 20-08-2008 14:06
hvilken art ? steinelg Taranteller 11 14-08-2008 22:50
Hvilken art? iguanagirl Skilpadder 11 31-05-2008 16:15
Hvilken art? ReDRuM Øgler 1 11-04-2006 04:42

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 04:42.