| Pinnedyr Her diskuterer vi pinnedyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Degerfors, Sverige
Alder: 43
|
Jag har tidigare haft Extatosoma Tiaratum och E Calcarata men har nu fått några L2 nymfer av Peruphasma schultei som äter och växer på bra. Nu väntar jag å mildare väder för att få hem nya godingar
![]() Ägg av Phobaeticus Magnus Ägg av Pharnacia Ponderosa 1.2 Diapherodes Gigantea, kanske lite nymfer också. Man blir gärna ivrig som ett barn på julafton!Bilder på nymfer av P. schultei ![]() ![]()
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Degerfors, Sverige
Alder: 43
|
Tack! Jo, de är så söta!
men jag mste säga att jag längtar efter de som kommer. Lite större och kraftigare pinnar. Gärna någon Phyllium-art också (löv). Så vill jag gärna hitta några underbara bönsyrsor; Pseudcreobotra wahlbergii och Phyllocrania paradoxa, den ena ett konstverk och den andra en häxa. Om någon vet var man kan finna bönsyrsorna så PM:a mig gärna om tips ![]() Nu väntar jag på vår så mina pinnar kan komma hem, men här var det -17.4C i morse *shock* -Lottiz
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Herptilsaken-Nytt? | Mr Matsy | Lover og regler | 6 | 22-12-2008 09:12 |
| Nytt terra og nye dyr | Kristian262 | Terrarier | 10 | 10-09-2007 17:11 |