"

Pinnedyr, knelere og andre insekter Vanlige spørsmål om Pinnedyr, knelere og andre insekter

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 16-10-2011, 13:24   #11
Reptilfreak

Creeper sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 29
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av halis11 Vis post
Jeg tror du enten har funnet en dødninghodesvermer (Acheronita atropos) eller en kveldpåfugløye (Smerinthus ocellata). Begge er like vakre som sommerfugler. Hva kokongen angår råder jeg deg til å legge den på mose eller jord der den hadde ligget i naturen.
Hmmm.... Vet du hva? Jeg tror det blir mer spennende hvis jeg finner det ut til våren! Den ligger halvveis inne i en klump med stiv sand, jord og torv som den har laget av T-Rex Bone Aid, Fiskefôr og asiatisk mose.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-10-2011, 15:12   #12
Reptilfreak

Charlotte92 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Sted: Sogn og fjordane
Alder: 19
Meldinger: 76
Blog Entries: 1
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Creeper Vis post
Ja, kind of. Den var helt grønn, uten tegn til hvite merker eller striper. Tenkte kanskje at det var en svermer, ja, synes de er mer interessante enn sommerfugler.

PS: Ta det med ro, jeg blir hverken fornærmet eller provosert av kritikk som dette. Etter min mening skal man absorbere og bearbeide kritikk, ikke adsorbere den slik at det vises at man får dårlig selvtillit.
Er einig med deg på at svermere er meir interessante enn sommerfuglar.
Svar med sitat
Gammel 16-10-2011, 15:38   #13
Reptilfreak

Creeper sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Charlotte92 Vis post
Er einig med deg på at svermere er meir interessante enn sommerfuglar.
Ja, svermere er ofte mer intrikate mønstre selv om de ikke er så pene å se på, pluss at de er nocturnal.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-12-2011, 18:59   #14
Reptilfreak

Creeper sin avatar

Exclamation Aaaaaaaah!!!!!!!!!!!!!!

Hjelp!!!
Jeg sjekket terrariet der jeg hadde puppen i dag, og fant en stor, fargerik møll!!! Kan noen være så snille å fortelle meg hvilken art den er, og eventuelt hvordan jeg skal ta vare på den?
Liker vanligvis ikke å spørre om slikt her, men dette er et nødstilfelle, og jeg har ikke den fjerneste anelse om hvordan jeg skal gå fram.
Bilder følger:

Svar med sitat
Gammel 23-12-2011, 19:14   #15
Reptilfreak

david gabrielsen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: i et hus som er på planeten jora
Alder: 18
Meldinger: 720
Blog Entries: 11
Standard

en sånn hadde en venn av meg og men den døde etter noen dager så tror ikke den blir så gamel den heler men kan jo ta feil
Svar med sitat
Gammel 23-12-2011, 22:01   #16
Reptilfreak

Creeper sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av david gabrielsen Vis post
en sånn hadde en venn av meg og men den døde etter noen dager så tror ikke den blir så gamel den heler men kan jo ta feil
Hvis det du sier stemmer, kanskje det er like greit å gi den til Garp i julepresang?
Svar med sitat
Gammel 24-12-2011, 04:46   #17
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Rogaland (Karmøy)
Alder: 15
Meldinger: 275
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Creeper Vis post
Hjelp!!!
Jeg sjekket terrariet der jeg hadde puppen i dag, og fant en stor, fargerik møll!!! Kan noen være så snille å fortelle meg hvilken art den er, og eventuelt hvordan jeg skal ta vare på den?
Liker vanligvis ikke å spørre om slikt her, men dette er et nødstilfelle, og jeg har ikke den fjerneste anelse om hvordan jeg skal gå fram.
Bilder følger:

Jeg fant en kokong for et par år siden som jeg tok inn å la i en boks med mose. Noen uker senere dukket det opp en møll i boksen som var prikk lik denne Jeg ga den et høyt terrarium med noen blomster, noen flaske-korker med honning og sukker i, og hang noen taubiter duppet i rødvin og sukker opp i taket. Jeg hadde den i ca 1-2 uker før jeg slapp den ut
shadow er offline  
Svar med sitat
Gammel 24-12-2011, 11:46   #18
Reptilfreak

jarl bendik sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Sted: østlandet
Alder: 19
Meldinger: 7
Blog Entries: 3
Standard

tror dette blir en leguster møll, i sommer fant jeg en som var større enn en flaggermus dunka på vindu... trodde det var en mann som kom lixom
jarl bendik er offline  
Svar med sitat
Gammel 24-12-2011, 14:00   #19
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Rogaland (Karmøy)
Alder: 15
Meldinger: 275
Standard

Kan det være en Mauresvermer (Hyles galli)?
shadow er offline  
Svar med sitat
Gammel 24-12-2011, 21:25   #20
Reptilfreak

Creeper sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av shadow Vis post
Jeg fant en kokong for et par år siden som jeg tok inn å la i en boks med mose. Noen uker senere dukket det opp en møll i boksen som var prikk lik denne Jeg ga den et høyt terrarium med noen blomster, noen flaske-korker med honning og sukker i, og hang noen taubiter duppet i rødvin og sukker opp i taket. Jeg hadde den i ca 1-2 uker før jeg slapp den ut
Nå kan det bli et lite problem å slippe den ut ettersom den klekket på verst tenkelig tidspunkt. Jeg tror Garp blir henrykt over å få en julepresang.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
hei hva er dette??? dano Fôrdyr 4 27-10-2010 10:02
hva er dette ? Kris10an94 Ekte edderkopper 0 13-08-2010 00:31
hva er dette dingdong Taranteller 15 18-03-2010 18:58
Hva er dette?? Lailande Mine virvelløse dyr 3 03-08-2009 19:13
Hva er dette? Odd Espen Insekter 6 03-09-2008 15:39

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 04:35.