| Pinnedyr, knelere og andre insekter Vanlige spørsmål om Pinnedyr, knelere og andre insekter |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Sep 2011
|
Hei hei
Jeg fikk meg et pinnedyr idag Etter mye mas da Jeg er ny på det å ha pinnedyr, men her kommer spørsmålet....Men det jeg lurte på e hvordan jeg skal løfte pinnedyret uten å skade det?!?! Håper jeg får svart snart <33 Knærtine <3 |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Bergen
|
Du løfter det ikke selv, men overtaler det til å gå opp på hånden din ved å holde den foran dyret, og pirke forsiktig på det bak. Mange pinner søker automatisk opp mot høyeste punkt, og vil da gå opp på hånden uten særlig protest.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Den sikreste måten (for pinnedyret) er å forsiktig "dytte" pinnedyret bak slik at den frivillig går opp på hånden din.
EDIT: Der kom Lenxx meg i forkjøpet...
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
Tusen takk
Skal løfte det opp å vise det til resten av slekta når det blirr bursdag, så tenkte det var lurt å vie hvordan man gjorde det. Så tusen takk.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
Hei.. Jeg glemte å spørre om noe istad..... Er det noen som er lurt å vite om pinnedyr???? Hadde vært fint med en bra svar
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Sitat:
Sannsynligvis er det en av disse arten: Carausius morosus Medauroidea extradentata
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
Jeg har Carausius morosus
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2011
Sted: Sogn og fjordane
Alder: 19
|
Sitat:
Som sakt fra dem andre er det veldig lurt å la pinnedyret gå opp til handa di av seg sjølv, om du tar tak i den å løfter dei kan dei lett miste en fot eller 2. Lykke til !
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| hvordan snok og hvordan terri? | mrbigboy | Snoker | 13 | 19-08-2011 19:00 |
| Ønsker å få/ kjøpe pinnedyr av rasen indisk, vietnamsk pinnedyr | Haawie | Pinnedyr | 4 | 02-08-2010 16:29 |
| Hvordan sender man pinnedyr? | Malin.. | Pinnedyr | 3 | 03-07-2009 23:06 |
| Hvordan ser pinnedyr egg ut? | StickAnimals | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 8 | 27-01-2009 18:32 |