| Pinnedyr, knelere og andre insekter Vanlige spørsmål om Pinnedyr, knelere og andre insekter |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Apr 2011
Sted: Stig Gøran Olsen
Sætrefjellet 60
5265 Ytre Arna
Bergen
|
I fjor hadde jeg flere Australske Pinnedyr, men disse døde etter hvert som høsten kom, da bringebær bladene visnet bort. I terariet som de bodde i ligger det mangen egg, er det en tjangs at disse vil klekke ut til nye nymfer?
Ødelegger jeg noe dersom jeg sammler eggene for å gjøre terariet reint, nytt bunnmateriale og legger eggene tilbake igjen? Aller vennligst, Stig Gøran. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
Medlem siden: Sep 2011
Sted: nord norge
Alder: 43
|
heisan.jeg har just fått meg australske pinnedyr,så lurer jeg på:hvordan ser eggene ut og hvor store er di,hvor mye fuktighet skal di ha?dusjer dem ca 3-4 ganger pr dag,mater dem hvær kveld med bringebærblad som jeg dusjer med vann,sitronmelissen står konstant i akvariet,men den inntereserer dem ikke.har dem i et 100L akvarium med heldekkende lystopp,har bestilt 120L glassterarie,skal bruke lystoppen på det.
finner lite innfo om australske pinnedyr på nettet,er oxo på leting etter hefte/bok om dem,stell,hold,avl etc. hilsen punky
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Skien
Alder: 24
|
Hei
har ikke akkurat peiling på pinnedyr, hadde ett en gang da jeg var 7 år eller noe Men dere finner vel kanskje litt info her?? Den nederste er ganske informativ![]() Extatosoma tiaratum Gutta paa Skauens faktaside om E.T. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2010
Sted: Akershus
Alder: 32
|
Sitat:
Er bare å rengjøre og legge de tilbake igjen og vær tålmodig. Kan ta noen måneder før de klekkes. Husk å spraye på vann ![]() Edit. leste litt fort. Hvis du ikke har spraya eggene siden ifjor er nok liten sjanse for at de klekkes nå |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| "Lyst på" Australsk jeger edderkopp. | ilder-lady | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 7 | 22-10-2010 10:38 |
| pinnedyr art | mantris | Pinnedyr | 1 | 03-10-2010 10:09 |
| Pinnedyr (: | ElenaMichaela | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 19 | 05-09-2010 15:04 |
| Ønsker å få/ kjøpe pinnedyr av rasen indisk, vietnamsk pinnedyr | Haawie | Pinnedyr | 4 | 02-08-2010 16:29 |
| Pinnedyr | troia | Terrarier | 36 | 26-12-2006 18:42 |